Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 01. 30. 11:31

A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a sajátmárkás termékek, amelyek a hatodik legfontosabb szempontként jelennek meg. A sikerük kulcsa a kiváló ár-érték arány: a vásárlók minőségi termékeket kapnak kedvező áron. Ez azért lehetséges, mert a gyártók számos költségelemet – például a marketinget – megtakarítanak, hiszen a termékek biztos vevőre találnak az adott üzletláncnál. Ezzel az üzletlánc is garantálni tudja a saját márkájához méltó minőséget.

2023-ban az élelmiszerek 30%-át, míg a tisztító- és tisztálkodási szerek 20%-át sajátmárkás termékek tették ki. A legkeresettebb sajátmárkás kategóriák közé tartoznak:

  • tisztítószerek,
  • tejtermékek,
  • testápolószerek,
  • háztartási papíráruk (WC-papír, papírtörlő, zsebkendő).

Sajátmárka stratégiák: az Auchan példája

Az egyes üzletláncok eltérő sajátmárka stratégiát alkalmaznak. Az Auchan három kategóriába sorolja sajátmárkás termékeit:

  • Auchan Tipp: a legkedvezőbb árkategória,
  • Auchan Kedvenc: kiváló ár-érték arányú termékek,
  • Auchan Collection: prémium minőség.

Az Auchan nemcsak élelmiszerben kínál sajátmárkás termékeket, hanem textiláruban, lakberendezésben és elektronikai cikkekben is. Példák erre:

  • Inextenso by Auchan – ruházati termékek,
  • ACTUEL by Auchan – lakásfelszerelés és dekor,
  • Qilive – elektronikai eszközök,
  • Cosmia – illatszerek.

Minőség és fenntarthatóság

Az Auchan kínálatában közel 7000 sajátmárkás termék található, amelyeket 200 magyar gyártó biztosít, és ezek közül 2000 hazai fejlesztésű. A kínálat 76%-a élelmiszer, amelynek előállítását a „Gazdától az asztalig” program szigorúan nyomon követi. Ez nemcsak minőségi garanciát jelent, hanem a magyar termelőket is támogatja.

A sajátmárkás termékek fejlesztésében a vásárlók és beszállítók is aktívan részt vesznek. A fogyasztói igényekre szabott fejlesztések rugalmasságot biztosítanak, lehetővé téve a gyors alkalmazkodást a piaci változásokhoz.

Januárban, az év végi költekezés után különösen megnő az érdeklődés a kedvező árú sajátmárkás termékek iránt. A vásárlóknak érdemes figyelniük az akciókat, hogy még kedvezőbb áron juthassanak hozzá a minőségi termékekhez.

Kapcsolódó cikkeink