Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban
A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a sajátmárkás termékek, amelyek a hatodik legfontosabb szempontként jelennek meg. A sikerük kulcsa a kiváló ár-érték arány: a vásárlók minőségi termékeket kapnak kedvező áron. Ez azért lehetséges, mert a gyártók számos költségelemet – például a marketinget – megtakarítanak, hiszen a termékek biztos vevőre találnak az adott üzletláncnál. Ezzel az üzletlánc is garantálni tudja a saját márkájához méltó minőséget.
2023-ban az élelmiszerek 30%-át, míg a tisztító- és tisztálkodási szerek 20%-át sajátmárkás termékek tették ki. A legkeresettebb sajátmárkás kategóriák közé tartoznak:
- tisztítószerek,
- tejtermékek,
- testápolószerek,
- háztartási papíráruk (WC-papír, papírtörlő, zsebkendő).
Sajátmárka stratégiák: az Auchan példája
Az egyes üzletláncok eltérő sajátmárka stratégiát alkalmaznak. Az Auchan három kategóriába sorolja sajátmárkás termékeit:
- Auchan Tipp: a legkedvezőbb árkategória,
- Auchan Kedvenc: kiváló ár-érték arányú termékek,
- Auchan Collection: prémium minőség.
Az Auchan nemcsak élelmiszerben kínál sajátmárkás termékeket, hanem textiláruban, lakberendezésben és elektronikai cikkekben is. Példák erre:
- Inextenso by Auchan – ruházati termékek,
- ACTUEL by Auchan – lakásfelszerelés és dekor,
- Qilive – elektronikai eszközök,
- Cosmia – illatszerek.
Minőség és fenntarthatóság
Az Auchan kínálatában közel 7000 sajátmárkás termék található, amelyeket 200 magyar gyártó biztosít, és ezek közül 2000 hazai fejlesztésű. A kínálat 76%-a élelmiszer, amelynek előállítását a „Gazdától az asztalig” program szigorúan nyomon követi. Ez nemcsak minőségi garanciát jelent, hanem a magyar termelőket is támogatja.
A sajátmárkás termékek fejlesztésében a vásárlók és beszállítók is aktívan részt vesznek. A fogyasztói igényekre szabott fejlesztések rugalmasságot biztosítanak, lehetővé téve a gyors alkalmazkodást a piaci változásokhoz.
Januárban, az év végi költekezés után különösen megnő az érdeklődés a kedvező árú sajátmárkás termékek iránt. A vásárlóknak érdemes figyelniük az akciókat, hogy még kedvezőbb áron juthassanak hozzá a minőségi termékekhez.
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >