Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban
A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a sajátmárkás termékek, amelyek a hatodik legfontosabb szempontként jelennek meg. A sikerük kulcsa a kiváló ár-érték arány: a vásárlók minőségi termékeket kapnak kedvező áron. Ez azért lehetséges, mert a gyártók számos költségelemet – például a marketinget – megtakarítanak, hiszen a termékek biztos vevőre találnak az adott üzletláncnál. Ezzel az üzletlánc is garantálni tudja a saját márkájához méltó minőséget.
2023-ban az élelmiszerek 30%-át, míg a tisztító- és tisztálkodási szerek 20%-át sajátmárkás termékek tették ki. A legkeresettebb sajátmárkás kategóriák közé tartoznak:
- tisztítószerek,
- tejtermékek,
- testápolószerek,
- háztartási papíráruk (WC-papír, papírtörlő, zsebkendő).
Sajátmárka stratégiák: az Auchan példája
Az egyes üzletláncok eltérő sajátmárka stratégiát alkalmaznak. Az Auchan három kategóriába sorolja sajátmárkás termékeit:
- Auchan Tipp: a legkedvezőbb árkategória,
- Auchan Kedvenc: kiváló ár-érték arányú termékek,
- Auchan Collection: prémium minőség.
Az Auchan nemcsak élelmiszerben kínál sajátmárkás termékeket, hanem textiláruban, lakberendezésben és elektronikai cikkekben is. Példák erre:
- Inextenso by Auchan – ruházati termékek,
- ACTUEL by Auchan – lakásfelszerelés és dekor,
- Qilive – elektronikai eszközök,
- Cosmia – illatszerek.
Minőség és fenntarthatóság
Az Auchan kínálatában közel 7000 sajátmárkás termék található, amelyeket 200 magyar gyártó biztosít, és ezek közül 2000 hazai fejlesztésű. A kínálat 76%-a élelmiszer, amelynek előállítását a „Gazdától az asztalig” program szigorúan nyomon követi. Ez nemcsak minőségi garanciát jelent, hanem a magyar termelőket is támogatja.
A sajátmárkás termékek fejlesztésében a vásárlók és beszállítók is aktívan részt vesznek. A fogyasztói igényekre szabott fejlesztések rugalmasságot biztosítanak, lehetővé téve a gyors alkalmazkodást a piaci változásokhoz.
Januárban, az év végi költekezés után különösen megnő az érdeklődés a kedvező árú sajátmárkás termékek iránt. A vásárlóknak érdemes figyelniük az akciókat, hogy még kedvezőbb áron juthassanak hozzá a minőségi termékekhez.
Kapcsolódó cikkeink
Kiosztotta a PLMA nemzetközi csomagolási díjait
Első alkalommal rendezte meg a PLMA az International Private Label…
Tovább olvasom >Újra a fenntarthatóság kerül előtérbe az Auchannál
Az Auchanban a fenntarthatóság az áruházi működésen kívül az árukészletre,…
Tovább olvasom >Új játszóház és trambulinpark nyílik az Auchanban
Debrecen hamarosan egy hiánypótló szórakoztató létesítménnyel gazdagodik, amely a családosok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Káosz, döntésképtelenség és bizonytalanság – ezért késik a Mere magyarországi nyitása
Több mint fél éve késik az orosz Mere diszkontlánc első…
Tovább olvasom >FAO: Mérséklődött az élelmiszer-alapanyagok világpiaci mutatója januárban
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője a fiatalok kezében van
Az élelmiszerbiztonság és -minőség nem csupán az agrárium, hanem a…
Tovább olvasom >