Saját zászlók alatt I.
– Az egyes láncok eltérő általános kereskedelmi stratégiájából következően különbözik azok saját márkás borválasztéka is, minőségben, mennyiségben és összetételben egyaránt – véli Laber Zsuzsa, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője.– A cégcsoporthoz tartozó láncok mindegyikének borforgalmában visszaigazolva látjuk az általános magyar piaci trendeket. A vörösbor kedveltebb, mint a fehér, feljövőben a rozé, az íz területén még mindig dominálnak az édes és a félédes borok: ezeknek a vásárlói preferenciáknak megfelelően – elkötelezve a minőség iránt – alakítjuk saját márkás boraink választékát is. Forgalmunk a válság ellenére is folyamatosan nő – hangsúlyozza a szakember.
– A magyar borfogyasztási szokások – a recesszió ellenére – örvendetes irányba, organikusan és dinamikusan fejlődnek – emeli ki Laber Zsuzsa. – Igyekszünk élen járni és irányt mutatni vásárlóinknak, ezért borban széles és mély választékot alakítottunk ki, amelyet folyamatosan úgy formálunk, változtatunk, ahogy azt a vásárlóink igénylik. Csak az INTERSPAR hipermarketek polcain például közel hatszázféle bor próbálja felkelteni és fenntartani a vásárlók érdeklődését.
A teljes SPAR-kínálatban több mint 95 százalékos részt képviselnek a magyar borok. A választék csaknem 20 százalékát képezik a saját márkás termékek – ezek háromnegyede „jó nevű” borvidékekről (egri, villányi, szekszárdi borvidék, illetve a balatoni régió) származik.
Két kategóriában vannak jelen: a Pincemester márka ismert borvidékek kiváló ár-érték arányú boraira épül, míg a lassan három éve létrehozott SPAR Válogatás népszerű borászok egy-egy kiemelkedő minőségű tételeinek kizárólagos forgalmazását jelenti. A cég tehát fiktív márkanév köré csoportosít egy borkategóriát. Laber Zsuzsa büszkén hangsúlyozza szakembereik hozzáértését és a borkultúra iránti elkötelezettségét – ez egyébként a SPAR speciális kiadványaiban és egyéb aktivitásaikban is jól nyomon követhető.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >