Saját webshop vagy online piactér?
Egyre több országban megfigyelhető trend a különböző kiskereskedelmi márkák kínálatát egy helyen elérhetővé tevő online piacterek terjedése.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
Bár egyszerűnek tűnhet új vásárlókat megszólítani az ilyen platformokhoz csatlakozva, a nagy élelmiszerláncok hatékony működését és reputációját ez számos ponton veszélyeztetheti Peter Menky, az okoslogisztikai szolgáltatásaival hat európai országban jelenlévő DODO Csoport kereskedelmi igazgatója szerint.
– Egy már népszerű, elterjedt kiskereskedelmi márka csatlakozása bármelyik online piactérhez olyan, mintha egy jól ismert gyorsétteremlánc úgy döntene, hogy szendvicseit egy zsúfolt piacon található, más árusokkal közösen használt bódén keresztül fogja értékesíteni. Bár lehet, hogy némi nyereséget ér el ezzel, ám mindeközben elveszíti a közvetlen kapcsolatot a vásárlóival, és egyben kockára teszi az évek során fáradságos munkával felépített, pozitív imázsát is – hangsúlyozta Peter Menky.
Ezzel szemben a legszínvonalasabb partnerek ma már az élelmiszerláncoknak a teljes online értékesítési csatornájuk kialakításában is segítséget tudnak nyújtani, beleértve a raktározás és a kiszállítás teljes körű beállítását és irányítását, hívta fel a figyelmet Peter Menky. //
Kapcsolódó cikkeink
Már a fiatalabb vásárlóknak is fontos az időablakos kiszállítás – a 30 felettiek esetén ez szinte alapelvárás
Az életkor előrehaladtával egyre fontosabbá válik a hazai online vásárlók…
Tovább olvasom >Megvette a finn Oddlygood a brit Rude Health márkát
A skandináv vegán piacon vezető finn Oddlygood felvásárolta az Egyesült…
Tovább olvasom >Hazaviszem az éttermet – éttermi merchandising
Mi jut eszébe, ha kedvenc étterme vagy kávézója nevét meglátja…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >