Saját pálinkamárkát dob piacra a szerb államfő
Saját pálinkamárkát „dob piacra” Tomislav Nikolic szerb köztársasági elnök, projektjéhez pedig már az egyedi pálinkásüvegeket is elkészíttette – értesült a Blic című szerb napilap.
A szerb elnök saját főzéséből származó szerb szilvapálinkához, az úgynevezett sljivovicához a lap információi szerint Tomislav Nikolic eddig 10 ezer egyedi tervezésű üveget rendelt. A képpel is illusztrált cikk leírása szerint a különleges pálinkásüveg nyaka alatt egy rombuszba helyezett T-betű látható, ami az elnök nevére, illetve a róla elnevezett pálinkára (tomovacsa) utal, a domborműves üveg közepén pedig a sajkacsának nevezett közismert szerb fejfedő látható. Az információk szerint valószínűleg ide kerül majd a pálinka címkéje.
Az üvegek elkészítését titok övezte, a Közép-Szerbiában található paracini üveggyár dolgozói nem tudták, kinek készül a T-betűs üveg, az viszont gyanút keltett bennük, hogy az elkészítés két napja alatt nem vihették be a gyárcsarnokba a mobiltelefonjaikat, nehogy lefényképezzék a különleges üvegeket.
A szerb elnök közismerten büszke saját főzésű pálinkájára, hivatalba lépése óta a „tomovacsát” gyakran szolgálják fel az elnöki hivatal fogadásain, de a külföldi vendégeknek is ebből szokott ajándékozni Nikolic. A Szerbiát sújtó tavalyi hatalmas árvizek idején pedig a sajtó éppen azért bírálta az elnököt, mert ahelyett, hogy az árvíz sújtotta területekre látogatott volna, állítólag éppen pálinkát főzött. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Visszajönnek a klasszikus pálinkaízek
2024 igazán jó évnek számított a gyümölcsök tekintetében az Alföldön,…
Tovább olvasom >Zsugorodó polcokon
Piac, természet, jogszabályok – egyik sem kímélte túlságosan a minőségi…
Tovább olvasom >A legjobb pálinkák Vas megyében vannak
A hétvégén nemcsak Debrecenben dőlt el, ki főzi az év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >