Saját pálinkamárkát dob piacra a szerb államfő
Saját pálinkamárkát „dob piacra” Tomislav Nikolic szerb köztársasági elnök, projektjéhez pedig már az egyedi pálinkásüvegeket is elkészíttette – értesült a Blic című szerb napilap.
A szerb elnök saját főzéséből származó szerb szilvapálinkához, az úgynevezett sljivovicához a lap információi szerint Tomislav Nikolic eddig 10 ezer egyedi tervezésű üveget rendelt. A képpel is illusztrált cikk leírása szerint a különleges pálinkásüveg nyaka alatt egy rombuszba helyezett T-betű látható, ami az elnök nevére, illetve a róla elnevezett pálinkára (tomovacsa) utal, a domborműves üveg közepén pedig a sajkacsának nevezett közismert szerb fejfedő látható. Az információk szerint valószínűleg ide kerül majd a pálinka címkéje.
Az üvegek elkészítését titok övezte, a Közép-Szerbiában található paracini üveggyár dolgozói nem tudták, kinek készül a T-betűs üveg, az viszont gyanút keltett bennük, hogy az elkészítés két napja alatt nem vihették be a gyárcsarnokba a mobiltelefonjaikat, nehogy lefényképezzék a különleges üvegeket.
A szerb elnök közismerten büszke saját főzésű pálinkájára, hivatalba lépése óta a „tomovacsát” gyakran szolgálják fel az elnöki hivatal fogadásain, de a külföldi vendégeknek is ebből szokott ajándékozni Nikolic. A Szerbiát sújtó tavalyi hatalmas árvizek idején pedig a sajtó éppen azért bírálta az elnököt, mert ahelyett, hogy az árvíz sújtotta területekre látogatott volna, állítólag éppen pálinkát főzött. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Latorcai Csaba: a pálinkafőzés a nemzeti kultúra szerves része
A magyar emberek számára a pálinkafőzés szinte szabadságjog, a nemzeti…
Tovább olvasom >A kiskereskedőkkel egyeztetett élelmiszerár-csökkentésről tett bejelentést a szerb kormány
Belgrád közölte, hogy a frissáruktól a kávéig az élelmiszerek árának…
Tovább olvasom >Mintegy 700 termék árát csökkentette a szerb kormány
A rosszabb anyagi helyzetben lévők életkörülményeinek javítása érdekében a szerb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >