Magazin: Saját márkák Európa-bajnoksága
A Lidl, REWE (odatartozik a Penny Market) és SPAR nyerte el a hazánkban is működő láncok közül az idei Európai Saját Márka Díjat. Rajtuk kívül az European Supermarket Magazine által tavaly alapított elismerésben öt további kereskedelmi vállalat részesült.
A nagy győztes a hollandiai Lidl lett, amely elvitte a legnagyobb díjat három kategóriában is: élelmiszerek környezete, alkoholmentes italok és kényelmi élelmiszerek. Mellette az ír Dunnes Stores mélyhűtött élelmiszerekkel, valamint kávé, tea és forró italok kategóriával aratott sikert. A SPAR szintén kettős győzelmet aratott: egyiket a SPAR International édesség és snack, a SPAR Hollandia pedig alkoholos italok kategóriában.
A német REWE tejtermékekkel diadalmaskodott, a norvég Coop hús és tenger gyümölcsei kategóriában, a svéd ICA háztartási vegyi árunál, az olasz Conad testápoló szereknél, a szintén német Real pedig állateledelnél.
– Az Európai Saját Márka Díj nyertesei jelzik azt a színvonalat, amellyel a láncok versenyeznek a nagy nemzeti márkákkal, sőt némely esetben felül is múlják őket – jelentette ki Stephen Wynne Jones, az European Supermarket Magazine szerkesztője.
Az idei versenyre kétszer annyian neveztek be, mint a tavalyira. A nagy német, olasz, spanyol, francia és brit piacok mellett kereskedelmi vállalatok nyolc további országból, köztük Magyarországról is indultak az összesen tizenkét kategória versenyében. A díjakat a M.A.D.E. (új termékek és kereskedelmi módszerek bemutatására vásárokat, kiállításokat szervező) francia cég szponzorálta. //
Kapcsolódó cikkeink
Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Már több mint 1,1 millió Munch ételmentő csomag talált gazdára a SPAR-üzletekben
Összesen több mint 1,1 millió Munch élelmiszermentő csomagot vettek meg…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >