Saját emojit kérnek a rozébornak
Saját emojit kér a rozénak az észak-olaszországi rozébor készítőinek egyesülete az amerikai Unicode konzorciumtól.
Az egységes internetes írásrendszerek szabványát a kaliforniai Unicode gondozza.
„Ha barátainkkal a WhatsAppon, az Instagramon vagy a Facebookon borokról írunk egymásnak, akkor használhatjuk a vörösboros kehely, a két koccintó pezsgőspohár vagy a pezsgős üveg emojiját, viszont teljesen hiányzik a rozét képviselő ikon” – idézte Franco Cristoforettit, a Chiaretto és a Bardolino konzorcium elnökét a WineNews.it olasz borszaklap.
Cristoforetti szerint a rozé évtizedeken át háttérbe szorult és a hátrányt még most is szenvedi, noha néhány éve az egész világon óriásira nőtt a kereslet iránta.
Az olasz borászok kérésére a veronai Paffi stúdió készítette elé a Pink Wine elnevezésű emojit, amely két, rozéval töltött, koccintó borospoharat ábrázol, felettük egy szintén rózsaszín szív.
A kérést aláírásgyűjtéssel is meg akarják támogatni, a kampány június 21-én, az olasz rozé nemzeti napján indul, maga Cristoforetti lesz az első aláíró. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Coop Italia saját márkás termékeivel erősít a horvát Tommy
Stratégiai együttműködést kötött a horvát Tommy kiskereskedelmi lánc és az…
Tovább olvasom >Hubai Imre: a magyar bor páratlan nemzeti kincs
A magyar bor páratlan nemzeti kincs, amelyre az egész ország…
Tovább olvasom >Sorsokról döntenek e titkos társaság tagjai
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat
A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >