Saját alkalmazottai kezdeményeztek felszámolást a Tesco ellen
Felszámolási eljárást kezdeményezett a Tesco-Globál Áruházak Zrt. ellen a cég 13 gépkocsivezetője, valamint a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete (KDFSZ). A kezdeményezést azonban a cég minden alapot nélkülözőnek tartja.
A Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete (KDFSZ) közleményben tudatta szerdán az MTI-vel, hogy az eljárást azért kezdeményezte a gyáli logisztikai központjának 13 dolgozója, mert a társaság három évre visszamenőlegesen tartozik nekik a rendelkezésre állási díjak kifizetésével. Ezen felül követelik a társaságtól a rendelkezésre állás ideje alatt elrendelt munkavégzésért járó rendkívüli munkavégzésért járó díjukat is.
A szakszervezet közleményében ismerteti: a Tesco az úgynevezett frissáru-kiszállítást végző mintegy 220 gépkocsivezetőjének több száz millió forinttal tartozik. Közülük egyelőre 18-an szólították fel a vállalatot az elmaradt pótlékok kifizetésére, és 13-an kezdeményeztek a társaság által elismert rendelkezésre állási díj miatt felszámolási eljárást.
Emellett több munkavállaló sérelmezi, hogy 7 hónap alatt több mint 500 órát túlórázott, még sem fizetnek neki. Egyikük szintén felszámolási eljárást kezdeményezett a céggel szemben, amely két ügyvédi felszólításra sem reagált, noha a követelést nem vitatta – teszi hozzá a közlemény.
A szakszervezet információi szerint a bíróság január 21-én küldte ki a kereskedelmi cégnek a felszámolás megindításáról az értesítést. A Tescónak az értesítés kézhezvétele után 8 napon belül kell reagálnia. Amennyiben nem fizet, úgy a bíróság megállapítja a fizetésképtelenségét és megkezdődik a mintegy 128 milliárd forint jegyzett tőkéjű cég felszámolása – mutatott rá a KDFSZ közleményében.
Az MTI kérdésére a Tesco minden alapot nélkülözőnek minősítette a kezdeményezést. Közölték: „a vállalat 200 hivatásos sofőrje közül mindössze 20 jelezte, hogy tárgyalni kíván a bérstruktúra és az ehhez kapcsolódó kifizetések kapcsán. A tárgyalások jelenleg is folyamatban vannak, és a Tesco arra törekszik, hogy minden érintett fél megelégedésére szolgáló megoldás szülessen” – írja az MTI nyomán a hvg.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >