A Sága Foods Zrt. 600 millió forintot fordít fejlesztésekre idén
A sárvári székhelyű Sága Foods Zrt. hatszázmillió forintot fordít az idén fejlesztésre, amelyből elsősorban a csomagolást és a sonkatermékek előállítását korszerűsíti – közölte a feldolgozott baromfitermékeket előállító élelmiszeripari cég vezérigazgatója az MTI érdeklődésére.
Keleti Zsolt tájékoztatása szerint a 2017-re tervezett beruházás is a 2015-ben indított hároméves, egymilliárd forintot meghaladó fejlesztési programjuk része, amelynek célja, hogy elérjék a Nyugat-Európában elvárt minőséget, és tovább növeljék magas feldolgozottságú termékeik exportképességét.
Idei terveik között szerepel például a snackféleségek csomagolásának automatizálása, illetve a sonka-előállítás technológiájának teljes megújítása – részletezte a vezérigazgató.
A Sága elsősorban a Füstli márkanévvel ellátott virslijéről, párizsijáról és a sonkatermékeiről ismert Magyarországon. Keleti Zsolt elmondása szerint a Füstli márkanevet a jövőben a Sága termékeinek szélesebb körére kívánják kiterjeszteni.
A vásárlók egyre jobban keresik az úgynevezett kényelmi termékeket, amelyek a csomagolás felbontása után azonnal fogyaszthatók. Ezek piacán tovább erősít a Sága, ezért fejlesztik folyamatosan, automatizálják termékeik csomagolását – jelezte. Hozzátette: a Sága egyik újdonsága, hogy a fagyasztott, panírozott termékekhez mellékelnek egy teflonszerű kis tasakot, amibe helyezve akár egy szendvicssütőben vagy kenyérpirítóban is el lehet a készíteni a terméket.
Ismertette, 2016 szeptemberében tulajdonosukat az angol Bernard Matthews cégcsoportot megvásárolta a Boparan Holding, amelynek a tulajdonában van egyebek között Anglia legnagyobb csirkés cége, ehhez társult a Bernard Matthews pulykás portfóliója.
Elmondta: a tulajdonosváltástól újabb fejlesztéseket remél a sárvári cég. Noha jelentős kapacitásnövelésben a vezérigazgató szerint nem gondolkodnak, a rendelkezésre álló kapacitást szeretnék jobban kihasználni, illetve korábban kedvelt termékeket szeretnének visszahozni, például a Sága baromfi májast.
Keleti Zsolt tájékoztatása szerint az elmúlt három évben a 248 embert foglalkoztató Sága árbevétele 8-9 milliárd forint között mozgott, azt 2020-ig 10 milliárd forint fölé szeretnék emelni. Amennyiben az új tulajdonos nagyobb ívű fejlesztés mellett dönt, illetve új piacokon is sikerül megjelenni, a jelenlegi árbevétel hosszabb távon akár meg is duplázódhat – tette hozzá.
Közölte: cégük adózás és értékcsökkentési leírás előtti eredménye (EBITDA) 2016-ban az egy évvel korábbi 414 millió forintról 503 millió forintra növekedett.
Éves értékesítésük idén már meghaladja a 10 ezer tonnát, nyershús felvásárlásuk – amit vágóhidakról szereznek be – összesen mintegy 7 ezer tonna. A nyershús nagy részét a hazai cégek közül a kecskeméti székhelyű Gallfood Zrt-től szerzik be. Európából pedig elsősorban az anyacégtől, a Bernard Matthewstól, valamint Hollandiából hoznak be alapanyagot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >