Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb szabályozást sürgetnek a boltok nyitvatartási rendjére vonatkozóan.
Közös állásfoglalásukban az automatizált üzletek non-stop működését és a vasárnapi nyitvatartás szabályainak egyszerűsítését javasolják. A dokumentumban olyan kérdéseket érintenek, amelyek a kiskereskedelem digitalizációjával és az autonóm üzletmodellek terjedésével összefüggésben országszerte egyre aktuálisabbak – írja a Lebensmittelpraxis.
A javaslat szerint a személyzet nélküli, maximum 400 négyzetméteres alapterületű boltok, amelyek napi fogyasztási cikkeket kínálnak, a jövőben korlátlanul nyitva tarthatnának. Emellett az érdekképviseletek támogatják az úgynevezett hibrid üzletek működését is, amelyek nappal alkalmazottakkal, este pedig automatizáltan üzemelnek.
A vasárnapi nyitvatartás jelenlegi feltételrendszerét – miszerint minden alkalom valamilyen rendezvényhez, például ünnepséghez kellene, hogy kötődjön – a szervezetek túl merevnek ítélik. Példaként Thüringiát említik a kezdeményezők, ahol a korábbi évek precedensei alapján automatikusan engedélyezik a nyitvatartást. A vasárnapi nyitva tartás mellett a célkitűzések között szerepel az is, hogy advent első két vasárnapjának valamelyikén nyitva lehessenek az üzletek. Ahogy Jürgen Vogel, a Pfalzi Ipari és Kereskedelmi Kamara főtitkára fogalmazott: – Érthetetlen, hogy a benzinkutak vasárnap szinte mindent árusíthatnak, miközben a boltok zárva kell, hogy tartsanak.
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trade marketing, az elengedhetetlen? – Szerelmem a trade marketing – idén is
A Trade Marketing Klub hagyományos, online konferenciája, a Szerelmem a…
Tovább olvasom >Tedd láthatóvá a minőséget! Válaszd a Kiváló Termék védjegyet!
A fogyasztói tudatosság erősödésével nő a kereslet a kiváló minőségű…
Tovább olvasom >1 milliárd eurót ruház be idén a Coca-Cola Brazíliában
2025-ben 7 milliárd brazil reált (kb. 1 milliárd eurót) –…
Tovább olvasom >