Rövidíti nyitvatartási idejét a németországi Aldi
A németországi élelmiszerkiskereskedelmi láncok közül elsőként az Aldi Nord rövidíti novembertől számos üzletében a nyitvatartási időt az energiafogyasztás és az energiaköltségek csökkentése érdekében – a közölte a vállalat a Twitteren.
Az Észak-Németország egészét lefedő vállalat közölte, hogy az üzletek november 1-jétől közép-európai idő szerint 20:00 órakor zárnak, egyelőre kizárólag a 2022/2023-as téli szezonban.
A kilenc európai országban tevékenykedő, Németországban több mint 2220 üzletet működtető vállalat nem közölte, hogy hány üzletét érinti a változás. A honlapján található adatok szerint üzletei általában közép-európai idő szerint este 8 és 10 között zárnak.
A kiskereskedelmi vállalatok Európa-szerte keresik a módját annak, hogy energiaszámláik összegét csökkentsék, hiszen a költségeik a Moszkvából Európába irányuló gázszállítások szinte teljes leállását is okozó orosz-ukrán háború miatt megugrottak.
Idén júliusban a vállalat új klímacélokat jelentett be, és a nemrég közzétett 2021-es fenntarthatósági jelentésében részletes áttekintést adott fenntarthatósági kezdeményezéseiről.
A csoport előbbre lépett a klímavédelem területén, hiszen túlteljesítette az üvegházhatású gázok kibocsátásának 40%-os csökkentésére vonatkozóan tervezett célkitűzését, és 50%-nál is nagyobb arányú csökkentést ért el.
A múlt hónapban közölte, hogy új üzleteket nyit és Németországban nagyobb hangsúlyt fektet a központi, könnyen megközelíthető lokációkra, így a város- és körzeti központokra.
Kapcsolódó cikkeink
Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >Olívaolaj-ipar: Szükség van a megújulásra a fenntarthatóság érdekében
Az olívaolaj iparágon belül régóta hangoztatott igény, hogy a szektor…
Tovább olvasom >Több helyi termesztésű paradicsomot kínálna a vásárlóknak a Coop Sweden
Növelni kívánja a svédországi termesztésű paradicsom arányát üzletei kínálatában a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >