Rövidíti nyitvatartási idejét a németországi Aldi
A németországi élelmiszerkiskereskedelmi láncok közül elsőként az Aldi Nord rövidíti novembertől számos üzletében a nyitvatartási időt az energiafogyasztás és az energiaköltségek csökkentése érdekében – a közölte a vállalat a Twitteren.
Az Észak-Németország egészét lefedő vállalat közölte, hogy az üzletek november 1-jétől közép-európai idő szerint 20:00 órakor zárnak, egyelőre kizárólag a 2022/2023-as téli szezonban.
A kilenc európai országban tevékenykedő, Németországban több mint 2220 üzletet működtető vállalat nem közölte, hogy hány üzletét érinti a változás. A honlapján található adatok szerint üzletei általában közép-európai idő szerint este 8 és 10 között zárnak.
A kiskereskedelmi vállalatok Európa-szerte keresik a módját annak, hogy energiaszámláik összegét csökkentsék, hiszen a költségeik a Moszkvából Európába irányuló gázszállítások szinte teljes leállását is okozó orosz-ukrán háború miatt megugrottak.
Idén júliusban a vállalat új klímacélokat jelentett be, és a nemrég közzétett 2021-es fenntarthatósági jelentésében részletes áttekintést adott fenntarthatósági kezdeményezéseiről.
A csoport előbbre lépett a klímavédelem területén, hiszen túlteljesítette az üvegházhatású gázok kibocsátásának 40%-os csökkentésére vonatkozóan tervezett célkitűzését, és 50%-nál is nagyobb arányú csökkentést ért el.
A múlt hónapban közölte, hogy új üzleteket nyit és Németországban nagyobb hangsúlyt fektet a központi, könnyen megközelíthető lokációkra, így a város- és körzeti központokra.
Kapcsolódó cikkeink
Új korszak a személyi higiéniában, az inkontinenciakezelés területén
Napjainkban az egészségtudatosság erősödésével egyre nagyobb figyelmet kap a személyi…
Tovább olvasom >4,8%-kal kevesebb energiafogyasztás, 90% hazai forrás az élelmiszereknél – a SPAR új fenntarthatósági mérlege
A SPAR Magyarország 2024-ben is jelentős előrelépéseket tett a fenntartható…
Tovább olvasom >Már nem elég beszélni róla: hét kiemelt fenntarthatósági téma szerepel a magyar vállalatok napirendjén
A jelentéstétel nemcsak jogi kötelezettséggel, hanem stratégiai előnnyel is jár…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újabb akvizícióra készül a Lidl és Kaufland tulajdonosa
A Schwarz Csoport gyártóvállalata, a Schwarz Produktion bejelentette, hogy felvásárolja…
Tovább olvasom >Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >59,4 millió euróból bővíti az Arla a krémsajtgyártást Dániában
Az Arla Foods 59,4 millió eurós beruházást jelentett be a…
Tovább olvasom >