Rövidíti nyitvatartási idejét a németországi Aldi
A németországi élelmiszerkiskereskedelmi láncok közül elsőként az Aldi Nord rövidíti novembertől számos üzletében a nyitvatartási időt az energiafogyasztás és az energiaköltségek csökkentése érdekében – a közölte a vállalat a Twitteren.
Az Észak-Németország egészét lefedő vállalat közölte, hogy az üzletek november 1-jétől közép-európai idő szerint 20:00 órakor zárnak, egyelőre kizárólag a 2022/2023-as téli szezonban.
A kilenc európai országban tevékenykedő, Németországban több mint 2220 üzletet működtető vállalat nem közölte, hogy hány üzletét érinti a változás. A honlapján található adatok szerint üzletei általában közép-európai idő szerint este 8 és 10 között zárnak.
A kiskereskedelmi vállalatok Európa-szerte keresik a módját annak, hogy energiaszámláik összegét csökkentsék, hiszen a költségeik a Moszkvából Európába irányuló gázszállítások szinte teljes leállását is okozó orosz-ukrán háború miatt megugrottak.
Idén júliusban a vállalat új klímacélokat jelentett be, és a nemrég közzétett 2021-es fenntarthatósági jelentésében részletes áttekintést adott fenntarthatósági kezdeményezéseiről.
A csoport előbbre lépett a klímavédelem területén, hiszen túlteljesítette az üvegházhatású gázok kibocsátásának 40%-os csökkentésére vonatkozóan tervezett célkitűzését, és 50%-nál is nagyobb arányú csökkentést ért el.
A múlt hónapban közölte, hogy új üzleteket nyit és Németországban nagyobb hangsúlyt fektet a központi, könnyen megközelíthető lokációkra, így a város- és körzeti központokra.
Kapcsolódó cikkeink
Zöld minimum javaslatcsomagot dolgozott ki az ÉVOSZ
Az ÉVOSZ Fenntarthatósági Tagozata „Zöld minimum” néven jegyzett javaslatcsomagot dolgozott…
Tovább olvasom >A Ferrero alapanyagainak már 90%-a visszakövethető
Jelentős előrelépésről számolt be a Ferrero Csoport 16. Fenntarthatósági jelentésében…
Tovább olvasom >A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek, de egyre fontosabb a környezetvédelem
A PENNY évek óta következetesen vezet be olyan fenntartható megoldásokat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >