Rossmann: mennyiségi és minőségi hálózatfejlesztés
A Rossmann drogérialánc 2021-es évét a két ügyvezető igazgató, Flórián László és Németh Kornél értékelte lapunknak.
Nagy reményekkel vágtunk bele az évbe, elsősorban abban bízva, hogy hamarosan leszámolunk a betegséggel, az állandó újratervezéssel, visszajön a régi, a megszokott rutin. Természetesen nem így lett, sőt, a világ azóta még vadabb változásokat él meg, úgy tűnik a COVID időszaka könnyed bevezetés volt csupán. A gyors alkalmazkodás, a magas fokú flexibilitás kulcskérdéssé vált, komoly piacrészeket lehet a korábbinál sokkal rövidebb idő alatt megnyerni vagy elveszíteni. A Rossmann ennek jegyében igyekezett kihasználni a helyi management nemzetközi cégekhez hasonlítva magas döntési kompetenciáját.
A tavalyi év erőteljes expanziót hozott, mintegy 30 boltot sikerült nyitni, felújítani, vagy kibővíteni, ami a hálózat több mint 10%-ának megújítását jelentette. A mennyiségi és minőségi hálózatfejlesztés a továbbiakban is nagyon fontos eleme lesz a vásárlók megszólításának, megnyerésének. A drogériák között elsőként bevezettük az önkiszolgáló kasszákat, melyeket 3 éven belül a teljes hálózatra ki szeretnénk terjeszteni, a szolgáltatás igen népszerű, hiszen a vásárlások közel 40%-a ezen keresztül bonyolódik már.
Az online üzletág a 2020-as robbanásszerű növekedés után nem számíthatott nagy lendületre, ezért új szolgáltatást állítottunk talpra, hogy a növekedés ne álljon le. Döntés született egy saját futárszolgálat bevezetéséről, mely Budapestet és az agglomerációt szolgálja ki, jelen újság megjelenésekor akár 5 órán belül is. A webshopot (mint szinte most már minden évben) újra terveztük, modernizáltuk, addicionálisan 2000 terméket listáztunk be a hagyományos bolti szortimenteken felül. A webshop és az applikáció egyébként a modern bolti tanácsadás, vevőtájékozódás alapja is lehet a jövőben.
A kereskedők számára oly fontos választék- és árkommunikálás korábban a hagyományos szórólapokon keresztül valósult meg, amit a piaci változások alapján szinte teljesen felváltott a digitális csatornákon való vevőmegszólítás, ezáltal nemcsak hatékonyabbá, hanem mérhetőbbé is téve az információ célba juttatását.
A 2019-ben indult hűségprogramunk immár 1,5 milliónál is több tagot számlál, és a második legnépszerűbb hűségprogram az egész országban, beleértve a teljes magyar piacot, az élelmiszer-kereskedőket is. A Rossmann VIP + véleményünk szerint nemcsak a legnagyobb kedvezményt adja, hanem díjazza a többletvásárlást, eltérően más programoktól.
Az év egyik legnagyobb kihívása volt, hogy megújítottuk vállalatirányítási rendszerünket, mely egyes területeken korábban a fejlődés gátja volt. A kereskedelmi verseny egyre inkább a digitális térbe kerül át, így ezen a területen mind a folyamatok egyszerűsítése, mind a modern üzleti szoftverek bevezetése terén nagyszabású terveink vannak.
A Rossmann továbbra is dolgozik egy félautomatizált logisztikai raktár megvalósításán, mely nemcsak a produktivitást, hanem az áruellátás minőségét is jelentősen javíthatná. A produktivitás, a hatékony munka természetesen nagyon komoly kihívás a boltok területén, ezért a bolti folyamatok átvizsgálása, megkérdőjelezése kiemelt feladata volt a tavalyi évnek.
Mivel hisszük, hogy munkatársaink cégünk legértékesebb erőforrásai, az elmúlt évek munkájának köszönhetően a Rossmann a Kincentric legjobb munkahely felmérésén 72%-os kiemelkedő dolgozói elégedettséget ért el. A „Rossmann-munkavállalók sokoldalúak” kampányunk pedig arany díjazást ért el a HRKOMM awardon.
Az immár 7-szeres Superbrands díjas Rossmann a partnerekkel is jó együttműködésre törekszik, az Advantage International felmérése szerint hosszú évek óta az első helyen szerepel a 13 legnagyobb kereskedelmi cég partnerei között végzett felmérésben.
Alapító tulajdonosunk, Dirk Rossmann úr „A polip kilencedik karja” című könyvét Rossmann úr személyes jelenlétében mutathattuk be novemberben egy igen látványos eseményen a Haris Parkban. Az „ökothriller” karácsonyig folyamatosan az első 10 legtöbb eladással büszkélkedő könyv volt a Libri hálózatában. Reméljük, ezáltal is kicsit közelebb hozhattuk a vállalatot, a Rossmannt kedves vásárlóink szívéhez. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Németországban digitális együttműködésbe kezdett a Lidl és a Disney+
A Lidl Németországban digitális partnerségre lépett a Disney+-szal, amely november…
Tovább olvasom >Arcápolás új szintre emelve
Az arcápolás piacán az innovációk soha nem látott ütemben formálják…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a valós idejű marketing a Mastercard Space4Commerce konferenciáján
A Mastercard Space4Commerce konferencia bemutatja, hogyan alakítják át az azonnali…
Tovább olvasom >A JYSK fenntarthatósági stratégiája: innovációk és zöld megoldások a környezetvédelem jegyében
A JYSK fenntarthatósági törekvései jó példát mutatnak a modern kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Évek óta közös a cél: pelenkát juttatni oda, ahol a leginkább szükség van rá
A gyermekek gondozása odafigyelést, rengeteg energiát és érzékenységet igényel. Fokozottan…
Tovább olvasom >