Rossmann: mennyiségi és minőségi hálózatfejlesztés

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 07. 01. 09:15

A Rossmann drogérialánc 2021-es évét a két ügyvezető igazgató, Flórián László és Németh Kornél értékelte lapunknak.

Flórián László
ügyvezető igazgató
Rossmann Magyarország

Németh Kornél
ügyvezető igazgató
Rossmann Magyarország

Nagy reményekkel vágtunk bele az évbe, elsősorban abban bízva, hogy hamarosan leszámolunk a betegséggel, az állandó újratervezéssel, visszajön a régi, a megszokott rutin. Természetesen nem így lett, sőt, a világ azóta még vadabb változásokat él meg, úgy tűnik a COVID időszaka könnyed bevezetés volt csupán. A gyors alkalmazkodás, a magas fokú flexibilitás kulcskérdéssé vált, komoly piacrészeket lehet a korábbinál sokkal rövidebb idő alatt megnyerni vagy elveszíteni. A Rossmann ennek jegyében igyekezett kihasználni a helyi management nemzetközi cégekhez hasonlítva magas döntési kompetenciáját.

A tavalyi év erőteljes expanziót hozott, mintegy 30 boltot sikerült nyitni, felújítani, vagy kibővíteni, ami a hálózat több mint 10%-ának megújítását jelentette. A mennyiségi és minőségi hálózatfejlesztés a továbbiakban is nagyon fontos eleme lesz a vásárlók megszólításának, megnyerésének. A drogériák között elsőként bevezettük az önkiszolgáló kasszákat, melyeket 3 éven belül a teljes hálózatra ki szeretnénk terjeszteni, a szolgáltatás igen népszerű, hiszen a vásárlások közel 40%-a ezen keresztül bonyolódik már.

Az online üzletág a 2020-as robbanásszerű növekedés után nem számíthatott nagy lendületre, ezért új szolgáltatást állítottunk talpra, hogy a növekedés ne álljon le. Döntés született egy saját futárszolgálat bevezetéséről, mely Budapestet és az agglomerációt szolgálja ki, jelen újság megjelenésekor akár 5 órán belül is. A webshopot (mint szinte most már minden évben) újra terveztük, modernizáltuk, addicionálisan 2000 terméket listáztunk be a hagyományos bolti szortimenteken felül. A webshop és az applikáció egyébként a modern bolti tanácsadás, vevőtájékozódás alapja is lehet a jövőben.

A kereskedők számára oly fontos választék- és árkommunikálás korábban a hagyományos szórólapokon keresztül valósult meg, amit a piaci változások alapján szinte teljesen felváltott a digitális csatornákon való vevőmegszólítás, ezáltal nemcsak hatékonyabbá, hanem mérhetőbbé is téve az információ célba juttatását.

A 2019-ben indult hűségprogramunk immár 1,5 milliónál is több tagot számlál, és a második legnépszerűbb hűségprogram az egész országban, beleértve a teljes magyar piacot, az élelmiszer-kereskedőket is. A Rossmann VIP + véleményünk szerint nemcsak a legnagyobb kedvezményt adja, hanem díjazza a többletvásárlást, eltérően más programoktól.

Az év egyik legnagyobb kihívása volt, hogy megújítottuk vállalatirányítási rendszerünket, mely egyes területeken korábban a fejlődés gátja volt. A kereskedelmi verseny egyre inkább a digitális térbe kerül át, így ezen a területen mind a folyamatok egyszerűsítése, mind a modern üzleti szoftverek bevezetése terén nagyszabású terveink vannak.

A Rossmann továbbra is dolgozik egy félautomatizált logisztikai raktár megvalósításán, mely nemcsak a produktivitást, hanem az áruellátás minőségét is jelentősen javíthatná. A produktivitás, a hatékony munka természetesen nagyon komoly kihívás a boltok területén, ezért a bolti folyamatok átvizsgálása, megkérdőjelezése kiemelt feladata volt a tavalyi évnek.

Mivel hisszük, hogy munkatársaink cégünk legértékesebb erőforrásai, az elmúlt évek munkájának köszönhetően a Rossmann a Kincentric legjobb munkahely felmérésén 72%-os kiemelkedő dolgozói elégedettséget ért el. A „Rossmann-munkavállalók sokoldalúak” kampányunk pedig arany díjazást ért el a HRKOMM awardon.

Az immár 7-szeres Superbrands díjas Rossmann a partnerekkel is jó együttműködésre törekszik, az Advantage International felmérése szerint hosszú évek óta az első helyen szerepel a 13 legnagyobb kereskedelmi cég partnerei között végzett felmérésben.

Alapító tulajdonosunk, Dirk Rossmann úr „A polip kilencedik karja” című könyvét Rossmann úr személyes jelenlétében mutathattuk be novemberben egy igen látványos eseményen a Haris Parkban. Az „ökothriller” karácsonyig folyamatosan az első 10 legtöbb eladással büszkélkedő könyv volt a Libri hálózatában. Reméljük, ezáltal is kicsit közelebb hozhattuk a vállalatot, a Rossmannt kedves vásárlóink szívéhez. (x)

Kapcsolódó cikkeink