Rossmann: Egyre több magyar nő vállalja a bőrhibáit
A természetesség lett az elmúlt évek kulcsszava, ha sminkelésről van szó, a trend pedig nemcsak a nemzetközi piacokon érzékelhető: a magyar nők körében is egyre elterjedtebb a természetes hatású, olykor a bőrhibákat is látszató, úgynevezett karaktersmink használata – derült ki a Rossmann Magyarország legújabb üzletének megnyitóján. Az eseményen tartott kerekasztal-beszélgetésen a résztvevők többek között arra keresték a választ, hogy mit jelent a magyar nők számára a smink, milyen különbségek fedezhetők fel az egyes generációk sminkelési szokásaiban, vagy hogy hány perc alatt készíthető el a reggeli alapsmink.

A paradigmaváltás a felhasználói oldalon már tetten érhető
Habár igyekszünk minél kevesebbet visszagondolni a koronavírusra, mégis egyfajta fordulópontot jelentett a pandémia, amelynek hatására felértékelődött az egészség szerepe, ez pedig a sminkelési szokásokban és trendekben is megmutatkozik: eltűnnek a vastag alapozók, az élénk színek, és egyre inkább a bőr természetes textúrájának megőrzésén van a hangsúly. A Rossmann Magyarország Mammut bevásárlóközpontban található üzletének megnyitóján skinfluencerek és hírességek járták körül a sminkelés számos aspektusát.
Trenddé vált a természetesség
„Habár Magyarországon – jórészt orosz mintára – sokáig a smink klasszikus, színpadiasabb verziója volt népszerű, az utóbbi években itthon is megjelent az igény a szolid eleganciára, egyre fontosabb ugyanis a belső szépség és a kisugárzás hangsúlyozása. Mindezzel párhuzamosan trenddé vált, hogy vállaljuk a bőrhibáinkat, merjük megmutatni a tökéletlenségünket, ha teszünk is fel sminket, alig legyen észrevehető, hogy van rajtunk valami”
– mondta el Szabó Doris szépségmentor a vállalat eseményén.
Habár a közösségi médiából még mindez kevésbé köszön vissza, a paradigmaváltás a felhasználói oldalon már tetten érhető: egyre többet foglalkozunk a bőrünkkel, a dekorkozmetikumok elsődleges beszerzési helyei pedig a drogériák. A termékek növekvő népszerűségét a Rossmann tapasztalatai is megerősítik: az üzletekben a dekorkozmetikumok iránti kereslet évről évre nő, a tavalyi évben a bevétel közel 6%-át tette ki ez a termékcsoport.
A természet színei viszik idén a prímet
A „harmatosság”, a bőr természetes textúrájának megőrzéseképp eltűnőben vannak a vastag alapozók, púderek. Ha mégis az alapozóra esküdnénk, Szabó Doris szerint érdemes krémes textúrákat választani, amelyek könnyebben felszívódnak, szinte együtt lélegeznek a bőrrel, és nem utolsó sorban kevésbé szárítják is a bőrt.
A rétegektől való megszabadulással egyúttal a szem és a száj is extra figyelmet kap, a színek tekintetében pedig szintén a természet dominál: a föld, a fák, a homok és a nude és a bézs az idei év slágerszínei, a szabálytalanság pedig a sminkben is az új szabály: a tusvonalak végei elmosódnak, a rúzsok középen hangsúlyosabbak. A ragyogó bőr persze továbbra se megy ki a divatból, ahogy a hosszú pillák sem.
Az egyes generációkat vizsgálva Szabó Doris szerint felfedezhetők különbségek a sminkelési szokásokban, hiszen a z-generációra még jóval inkább jellemző a kísérletezési kedv, ez azonban inkább a bátrabb színhasználatban, mintsem a termékek túlhalmozásában köszön vissza.
Mennyi időt töltsünk a tükör előtt?
A szakértő szerint megismerni a saját arcunkat és jól sminkelni nem csak azért fontos, mert ez az önkifejezésünk, a kreativitásunk egyik fontos pillére, hanem mert egy harmonizáló, a belső szépségünket erősítő sminkkel az önbizalmunk is nőhet, ráadásul, ha jól sajátítjuk el a trükköket, időt és energiát is spórolhatunk a folyamat során.
„Gyakran előfordul, hogy az utca embere profi sminkmesterektől kér tanácsot sminkeléshez, akik szakmai szempontból ugyan a legjobbak, azonban egy hétköznapi nőnek egyrészt kevésbé van szüksége erre a tökéletességre, másrészt nem is tud ennyi időt szánni a sminkelésre”
– mondja el Szabó Doris.
A szakértő szerint egy egyszerű, utcaképes, „karaktersminket” 15 perc alatt el lehet készíteni, ha megvannak a bőrünknek kényelmes, a színeinkkel harmonizáló termékek. Szabó Doris kiemelte azt is, hogy sose a ruhánkhoz sminkeljünk, hanem mindig a tónusainkat, tehát a hajunk, a szemünk és a bőrünk színét vegyük alapul, így szép eredményt kaphatunk.
Kapcsolódó cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Két új felsővezető a Rossmann-nál
A Rossmann Magyarország felsővezetői csapatának bővítésével új lendületet kap a…
Tovább olvasom >Nyárindító kedvezményes kuponakció a Rossmannál
A Rossmann idén nyáron is különleges meglepetéssel készül hűséges vásárlóinak:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi hatóság is ellenőrzi a görögdinnyéket a nyári időszakban
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a kormányhivatalok…
Tovább olvasom >