Rossmann: Egyre több magyar nő vállalja a bőrhibáit
A természetesség lett az elmúlt évek kulcsszava, ha sminkelésről van szó, a trend pedig nemcsak a nemzetközi piacokon érzékelhető: a magyar nők körében is egyre elterjedtebb a természetes hatású, olykor a bőrhibákat is látszató, úgynevezett karaktersmink használata – derült ki a Rossmann Magyarország legújabb üzletének megnyitóján. Az eseményen tartott kerekasztal-beszélgetésen a résztvevők többek között arra keresték a választ, hogy mit jelent a magyar nők számára a smink, milyen különbségek fedezhetők fel az egyes generációk sminkelési szokásaiban, vagy hogy hány perc alatt készíthető el a reggeli alapsmink.
Habár igyekszünk minél kevesebbet visszagondolni a koronavírusra, mégis egyfajta fordulópontot jelentett a pandémia, amelynek hatására felértékelődött az egészség szerepe, ez pedig a sminkelési szokásokban és trendekben is megmutatkozik: eltűnnek a vastag alapozók, az élénk színek, és egyre inkább a bőr természetes textúrájának megőrzésén van a hangsúly. A Rossmann Magyarország Mammut bevásárlóközpontban található üzletének megnyitóján skinfluencerek és hírességek járták körül a sminkelés számos aspektusát.
Trenddé vált a természetesség
„Habár Magyarországon – jórészt orosz mintára – sokáig a smink klasszikus, színpadiasabb verziója volt népszerű, az utóbbi években itthon is megjelent az igény a szolid eleganciára, egyre fontosabb ugyanis a belső szépség és a kisugárzás hangsúlyozása. Mindezzel párhuzamosan trenddé vált, hogy vállaljuk a bőrhibáinkat, merjük megmutatni a tökéletlenségünket, ha teszünk is fel sminket, alig legyen észrevehető, hogy van rajtunk valami”
– mondta el Szabó Doris szépségmentor a vállalat eseményén.
Habár a közösségi médiából még mindez kevésbé köszön vissza, a paradigmaváltás a felhasználói oldalon már tetten érhető: egyre többet foglalkozunk a bőrünkkel, a dekorkozmetikumok elsődleges beszerzési helyei pedig a drogériák. A termékek növekvő népszerűségét a Rossmann tapasztalatai is megerősítik: az üzletekben a dekorkozmetikumok iránti kereslet évről évre nő, a tavalyi évben a bevétel közel 6%-át tette ki ez a termékcsoport.
A természet színei viszik idén a prímet
A „harmatosság”, a bőr természetes textúrájának megőrzéseképp eltűnőben vannak a vastag alapozók, púderek. Ha mégis az alapozóra esküdnénk, Szabó Doris szerint érdemes krémes textúrákat választani, amelyek könnyebben felszívódnak, szinte együtt lélegeznek a bőrrel, és nem utolsó sorban kevésbé szárítják is a bőrt.
A rétegektől való megszabadulással egyúttal a szem és a száj is extra figyelmet kap, a színek tekintetében pedig szintén a természet dominál: a föld, a fák, a homok és a nude és a bézs az idei év slágerszínei, a szabálytalanság pedig a sminkben is az új szabály: a tusvonalak végei elmosódnak, a rúzsok középen hangsúlyosabbak. A ragyogó bőr persze továbbra se megy ki a divatból, ahogy a hosszú pillák sem.
Az egyes generációkat vizsgálva Szabó Doris szerint felfedezhetők különbségek a sminkelési szokásokban, hiszen a z-generációra még jóval inkább jellemző a kísérletezési kedv, ez azonban inkább a bátrabb színhasználatban, mintsem a termékek túlhalmozásában köszön vissza.
Mennyi időt töltsünk a tükör előtt?
A szakértő szerint megismerni a saját arcunkat és jól sminkelni nem csak azért fontos, mert ez az önkifejezésünk, a kreativitásunk egyik fontos pillére, hanem mert egy harmonizáló, a belső szépségünket erősítő sminkkel az önbizalmunk is nőhet, ráadásul, ha jól sajátítjuk el a trükköket, időt és energiát is spórolhatunk a folyamat során.
„Gyakran előfordul, hogy az utca embere profi sminkmesterektől kér tanácsot sminkeléshez, akik szakmai szempontból ugyan a legjobbak, azonban egy hétköznapi nőnek egyrészt kevésbé van szüksége erre a tökéletességre, másrészt nem is tud ennyi időt szánni a sminkelésre”
– mondja el Szabó Doris.
A szakértő szerint egy egyszerű, utcaképes, „karaktersminket” 15 perc alatt el lehet készíteni, ha megvannak a bőrünknek kényelmes, a színeinkkel harmonizáló termékek. Szabó Doris kiemelte azt is, hogy sose a ruhánkhoz sminkeljünk, hanem mindig a tónusainkat, tehát a hajunk, a szemünk és a bőrünk színét vegyük alapul, így szép eredményt kaphatunk.
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Kiemelt törődés a korán érkezőknek: november 17. a koraszülöttek világnapja
Manapság számos világnap ad alkalmat arra, hogy a számunkra fontos…
Tovább olvasom >Zárva lesznek a Rossmann üzletek Szenteste
A Rossmann Magyarország idén is szabadnapot biztosít munkatársai számára december…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >