Romlott kissé a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban májusban
Romlott ugyan májusban az előző havihoz képest a Conference Board gazdaságkutató intézet amerikai fogyasztói hangulatindexe, de jóval kevésbé, mint amennyire a várakozások alapján arra számítani lehetett.
A Conference Board fogyasztói bizalmi indexe (Consumer Confidence Index) májusban 102,3 pontra csökkent az áprilisi, felfelé módosított 103,7 pontról, de lényegesen jobbnak bizonyult a várt 99,0 pontnál.
Az aktuális helyzet megítélésének mutatószáma, amely a fogyasztóknak a jelenlegi üzleti és munkaerő-piaci feltételekről adott értékelésén alapul, 148,6 pontra csökkent az előző havi 151,8 pontról.
A kilátások megítélésének indexe – amely a fogyasztók jövedelmi, üzleti és munkaerő-piaci feltételekre vonatkozó rövid távú kilátásain alapul – 71,7 pontról 71,5 pontra mérséklődött. A várakozások indexe 2022 februárja óta december kivételével minden hónapban 80 alatt maradt, ami a következő évre vonatkozó recessziós várakozásokkal hozható összefüggésbe.
„A fogyasztói bizalom májusban csökkent, mivel a fogyasztók véleménye a jelenlegi helyzetről némileg kedvezőtlenebbé vált, miközben várakozásaik továbbra is borúsak”
– kommentálta az aktuális jelentést Ataman Ozyildirim, a Conference Board gazdasági igazgatója.
A legnagyobb mértékben az aktuális foglalkoztatási kondíciók megítélése romlott: a „bőséges” munkahelyekről beszámoló fogyasztók aránya 4 százalékponttal csökkent az áprilisi 47,5 százalékról 43,5 százalékra májusban.
Romlott a fogyasztók megítélése a jövőbeli üzleti környezetet illetően is, ami a várakozási indexet is rontotta. A következő hat hónap munkahelyeire és jövedelmeire vonatkozó várakozások azonban viszonylag stabilak.
A gazdasági igazgató elmondása szerint a fogyasztók inflációs várakozásai továbbra is magasak, de stabilak, nem jeleznek további növekedést. A fogyasztók májusban átlagosan 6,1 százalékos inflációt vártak a következő 12 hónapban – lényegében változatlanul az áprilisi 6,2 százalékhoz képest, ami a tavalyi 7,9 százalékos csúcshoz képest már jelentős csökkenés. Mindazonáltal az inflációt tekintik az amerikai gazdaságról alkotott véleményüket legerősebben befolyásoló tényezőnek.
Kapcsolódó cikkeink
Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >Feltámadt a túró: újra hasít az amerikai tejipar
Közel húsz éve tartó csökkenés után újra felfelé ível a…
Tovább olvasom >Ausztrália a vámháború nyertese – olcsóbb lehet az ausztrál marha, bor és búza az amerikai piacon
Donald Trump amerikai elnök új vámpolitikája váratlan előnyt hozott Ausztráliának:…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >