Romlott júliusban az ifo német üzleti hangulatindexe
A várt javulás helyett romlott júliusban az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe.
Júliusban 100,8 pontra csökkent az index a júniusi 101,7 pontról, ami két és fél éves csúcsnak számított. A piac növekedést, 102,1 pontot várt júliusra.
A hangulatindex mindkét összetevőjének alakulása elmaradt a várakozásoktól júliusban. Az aktuális helyzet megítélését számszerűsítő mutató emelkedett ugyan, de kisebb lett a vártnál, a hat hónapra előre tekintő várakozásokat számszerűsítő mutató értéke pedig jóval nagyobb mértékben romlott a vártnál.
Az aktuális helyzet megítélésének mutatószáma 100,4 pontra emelkedett júliusban a júniusi 99,7 pontról, de elmaradt a 101,6 pontos várakozáshoz képest.
Az üzleti kilátások mutatószáma 101,3 pontra csökkent júliusban a júniusi 103,7 pontról, jóval nagyobb mértékben a vártnál, a piac ugyanis 103,3 pontra számított júliusra.
A gazdasági szereplők kilátásaikról és aktuális helyzetükről alkotott megítélését az ifo (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) megállapítása szerint az ipari ágazatokban elsősorban a nyersanyaghiány és az árak emelkedése rontotta le. A turisztikai és a lakossági fogyasztás alakulásában közvetlenül érintett ágazattokban pedig a járvány egy újabb hullámával szemben felmerült aggodalmak árnyékolták be a kilátásokat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nő a kártyás fizetések aránya Németországban
Az EHI Retail Institute adatai szerint a német kiskereskedelmi szektorban…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Újfent csökkent a tejfogyasztás Németországban
Az adatok szerint a németek tejtermék-fogyasztása 2023-ban újabb rekordmélységbe szállt.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >