Romlott júliusban az ifo német üzleti hangulatindexe
A várt javulás helyett romlott júliusban az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe.
Júliusban 100,8 pontra csökkent az index a júniusi 101,7 pontról, ami két és fél éves csúcsnak számított. A piac növekedést, 102,1 pontot várt júliusra.
A hangulatindex mindkét összetevőjének alakulása elmaradt a várakozásoktól júliusban. Az aktuális helyzet megítélését számszerűsítő mutató emelkedett ugyan, de kisebb lett a vártnál, a hat hónapra előre tekintő várakozásokat számszerűsítő mutató értéke pedig jóval nagyobb mértékben romlott a vártnál.
Az aktuális helyzet megítélésének mutatószáma 100,4 pontra emelkedett júliusban a júniusi 99,7 pontról, de elmaradt a 101,6 pontos várakozáshoz képest.
Az üzleti kilátások mutatószáma 101,3 pontra csökkent júliusban a júniusi 103,7 pontról, jóval nagyobb mértékben a vártnál, a piac ugyanis 103,3 pontra számított júliusra.
A gazdasági szereplők kilátásaikról és aktuális helyzetükről alkotott megítélését az ifo (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) megállapítása szerint az ipari ágazatokban elsősorban a nyersanyaghiány és az árak emelkedése rontotta le. A turisztikai és a lakossági fogyasztás alakulásában közvetlenül érintett ágazattokban pedig a járvány egy újabb hullámával szemben felmerült aggodalmak árnyékolták be a kilátásokat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >