Romlott júliusban az ifo német üzleti hangulatindexe
A várt javulás helyett romlott júliusban az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe.
Júliusban 100,8 pontra csökkent az index a júniusi 101,7 pontról, ami két és fél éves csúcsnak számított. A piac növekedést, 102,1 pontot várt júliusra.
A hangulatindex mindkét összetevőjének alakulása elmaradt a várakozásoktól júliusban. Az aktuális helyzet megítélését számszerűsítő mutató emelkedett ugyan, de kisebb lett a vártnál, a hat hónapra előre tekintő várakozásokat számszerűsítő mutató értéke pedig jóval nagyobb mértékben romlott a vártnál.
Az aktuális helyzet megítélésének mutatószáma 100,4 pontra emelkedett júliusban a júniusi 99,7 pontról, de elmaradt a 101,6 pontos várakozáshoz képest.
Az üzleti kilátások mutatószáma 101,3 pontra csökkent júliusban a júniusi 103,7 pontról, jóval nagyobb mértékben a vártnál, a piac ugyanis 103,3 pontra számított júliusra.
A gazdasági szereplők kilátásaikról és aktuális helyzetükről alkotott megítélését az ifo (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) megállapítása szerint az ipari ágazatokban elsősorban a nyersanyaghiány és az árak emelkedése rontotta le. A turisztikai és a lakossági fogyasztás alakulásában közvetlenül érintett ágazattokban pedig a járvány egy újabb hullámával szemben felmerült aggodalmak árnyékolták be a kilátásokat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben az AgeCore kereskedelmi szövetséghez csatlakozik a Kaufland
A Kaufland német kiskereskedelmi lánc 2025. január 1-jei hatállyal csatlakozik…
Tovább olvasom >Javult a GfK augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató…
Tovább olvasom >Átvételi pontokat tesztel a Rossmann Németországban
Átvételi pontokat kínál a jövőben az online rendelések számára a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >