Romlott júliusban az ifo német üzleti hangulatindexe
A várt javulás helyett romlott júliusban az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe.
Júliusban 100,8 pontra csökkent az index a júniusi 101,7 pontról, ami két és fél éves csúcsnak számított. A piac növekedést, 102,1 pontot várt júliusra.
A hangulatindex mindkét összetevőjének alakulása elmaradt a várakozásoktól júliusban. Az aktuális helyzet megítélését számszerűsítő mutató emelkedett ugyan, de kisebb lett a vártnál, a hat hónapra előre tekintő várakozásokat számszerűsítő mutató értéke pedig jóval nagyobb mértékben romlott a vártnál.
Az aktuális helyzet megítélésének mutatószáma 100,4 pontra emelkedett júliusban a júniusi 99,7 pontról, de elmaradt a 101,6 pontos várakozáshoz képest.
Az üzleti kilátások mutatószáma 101,3 pontra csökkent júliusban a júniusi 103,7 pontról, jóval nagyobb mértékben a vártnál, a piac ugyanis 103,3 pontra számított júliusra.
A gazdasági szereplők kilátásaikról és aktuális helyzetükről alkotott megítélését az ifo (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) megállapítása szerint az ipari ágazatokban elsősorban a nyersanyaghiány és az árak emelkedése rontotta le. A turisztikai és a lakossági fogyasztás alakulásában közvetlenül érintett ágazattokban pedig a járvány egy újabb hullámával szemben felmerült aggodalmak árnyékolták be a kilátásokat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >