Romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban
Romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban, a Conference Board (CB) gazdaságkutató cég hangulatindexe 111,8 pontra gyengült januárban a 15 éves csúcsnak számító decemberi 113,7 pontról, a CB keddi tájékoztatása szerint.
A piaci elemzők kevésbé romló, 112,5 pontos értékre számítottak januárra.
Az amerikaiak kevésbé bizakodóak a jövővel kapcsolatban, mint voltak, miközben jobbnak értékelték a pillanatnyi körülményeiket a korábbiakhoz képest.
A gazdaság jelenlegi helyzetének megítélése a decemberi 123,5 pontról 129,7 pontra nőtt, a fogyasztói várakozások alindexe viszont 106,4 pontról 99,8 pontra esett.
A megkérdezettek 29,3 százaléka mondta azt, hogy jók az üzleti feltételek az Egyesült Államokban, ez az arány decemberben némileg alacsonyabb, 28,6 százalék volt. Azoknak az aránya, akik szerint rosszak, 17,8 százalékról 16,1 százalékra mérséklődött.
A januári felmérésben résztvevők 27,4 százaléka szerint könnyű állást találni, egy hónappal korábban 26 százalék válaszolt így. Azoknak az aránya pedig, akik szerint nehéz állást találni, 22,7 százalékról 21,5 százalékra csökkent. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Dr. Matura Tamás: Előfordulhat, hogy az USA ledolgozza magát Kína szintjére
Dr. Matura Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, Kínaszakértő volt…
Tovább olvasom >NGM: februárban több mint 3 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom – folyamatos a fogyasztói bizalom erősödése
Az év első két hónapjában a kiskereskedelmi forgalom volumene 4…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >