Romlott az ifo negyedik negyedévi euróövezeti hangulatindexe
A negyedik negyedévben jelentős mértékben romlott a gazdasági hangulat az euróövezetben a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének hétfőn az MTI-hez eljuttatott elemzése alapján.
Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) negyedik negyedévi WES (World Economic Survey) világgazdasági felmérésében jelentős mértékben, az előző negyedévi mínusz 6,7 pontról mínusz 16,3 pontra, 2013 tavasza óta a legmélyebbre romlott a gazdasági hangulatindex.
A mostani már sorban a hetedik negyedéves romlás volt a felmérés történetében.
A felmérésbe bevont gazdasági szereplők körében egyaránt romlott az aktuális helyzet és a kilátások megítélése.
Az aktuális helyzetről alkotott véleményt számszerűsítő mutató mínusz 3,5 pontra csökkent a negyedik negyedévre vonatkozóan a harmadik negyedévi 6,4 pontról, a kilátások megítélését számszerűsítő mutató pedig mínusz 28,3 pontra mínusz 18,9 pontról.
Az ifo felmérésében romlott a gazdasági hangulat Németországban, Spanyolországban, Ausztriában és Finnországban is. Franciaországban és Belgiumban alig változott a helyzet megítélése, Olaszországban viszont egyre optimistábbnak bizonyulnak a gazdasági szereplők.
Az euróövezetben elsősorban az export és az import alakulásával szembeni várakozások romlottak, de a beruházási szándék is gyengült. A válaszadók elsősorban a kereskedelmi akadályokat és a kereslet csökkenését hibáztatták a helyzet és a kilátások romlásáért. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Októberben csökkent kissé az euróövezet gazdasági teljesítménye
Októberben szerény mértékben ugyan, de már a második hónapja csökkent…
Tovább olvasom >Az euróövezetben lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme szeptemberben
Szeptemberben az előzetesen becsültnél nagyobb mértékben lassult az éves infláció…
Tovább olvasom >Romlott szeptemberben az ifo német üzleti hangulatindexe
Az aktuális helyzet romló megítélése miatt lényegesen alatta maradt a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >