Romlott az amerikai fogyasztói hangulat júniusban
Erősen romlott, 21 havi mélypontra esett az amerikai fogyasztói hangulat júniusban – tűnik ki a Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet szokásos havi felméréséből.
Az 1985=100 bázison számított fogyasztói hangulatindex 121,5 pontra esett júniusban a májusi 131,3 pontról.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 94,1 pontra süllyedt az előző havi 105,05 pontról.
A jelenlegi helyzet megítélését tükröző almutató értéke 162,6 pontra csúszott le a májusi 170,7 pontról.
A felmérés azt mutatja, hogy a háztartások kissé pesszimistábbak az üzleti és a munkaerőpiaci kilátásokat illetően, aggódnak az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi feszültségek következményei miatt.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyi fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >