Romlott a német üzleti hangulat
A vártnál nagyobb mértékben romlott májusban a Müncheni Egyetem ifo gazdaságkutató intézetének német üzleti hangulatindexe.
Az ifo gazdaságkutató intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) mintegy kilencezer német vállalat körében végzett felmérése alapján a német gazdaság összesített üzleti hangulatindexe májusban 97,9 pontra csökkent az áprilisi 99,2 pontról.
A gazdasági szereplők aktuális üzleti kondíciókról alkotott megítélését számszerűsítő mutató 100,6 pontra csökkent az előző havi 103,4 pontról. Nem változott viszont, 95,3 ponton maradt a gazdasági szereplők hat hónapra előretekintő várakozásait tükröző mutató.
A hangulatindex az évet 99,6 ponton, az aktuális kondíciók mutatója 104,6 ponton, a kilátások megítélésének a mutatója pedig 94,8 ponton kezdte. A hangulatindex most májusban elért szintje 2014 vége óta a legalacsonyabb.
Az intézet felmérése szerint a német feldolgozóiparban ismét romlott a hangulat. A vállalatok aktuális helyzetükkel a korábbinál kevésbé voltak ugyan megelégedve, de kilátásaikat némileg kedvezőbben ítélték meg, mégpedig 2018 szeptembere óta első alkalommal.
Nagyot romlott a szolgáltatóiparban az üzleti hangulat. A mutató legutóbb 2013 áprilisában zuhant akkorát, mint most májusban. Az ágazatban emellett még a kilátásaikat is kedvezőtlenebbül ítélték meg a gazdasági szereplők, mint áprilisban.
Szintén romlott a hangulat a kereskedelemben, bár szinte kizárólag a nagykereskedelmi cégek körében. A kiskereskedelmi vállalatok helyzetértékelése viszont valamelyest javult és még kilátásaikat is kissé derűsebben ítélték meg.
Az építőipari hangulatindex sorban a harmadik hónapban javult májusban. A már egyébként is jónak ítélt aktuális helyzetet még kedvezőbben ítélték meg a vállalatok és várakozásaikon is javítottak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >Németországban is elindul a HelloFresh ételházhozszállítási szolgáltatása
A HelloFresh bevezette Németországban a Factor nevű készétel-házhozszállítási szolgáltatását, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >