Romlott a német üzleti hangulat
A vártnál nagyobb mértékben romlott májusban a Müncheni Egyetem ifo gazdaságkutató intézetének német üzleti hangulatindexe.
Az ifo gazdaságkutató intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) mintegy kilencezer német vállalat körében végzett felmérése alapján a német gazdaság összesített üzleti hangulatindexe májusban 97,9 pontra csökkent az áprilisi 99,2 pontról.
A gazdasági szereplők aktuális üzleti kondíciókról alkotott megítélését számszerűsítő mutató 100,6 pontra csökkent az előző havi 103,4 pontról. Nem változott viszont, 95,3 ponton maradt a gazdasági szereplők hat hónapra előretekintő várakozásait tükröző mutató.
A hangulatindex az évet 99,6 ponton, az aktuális kondíciók mutatója 104,6 ponton, a kilátások megítélésének a mutatója pedig 94,8 ponton kezdte. A hangulatindex most májusban elért szintje 2014 vége óta a legalacsonyabb.
Az intézet felmérése szerint a német feldolgozóiparban ismét romlott a hangulat. A vállalatok aktuális helyzetükkel a korábbinál kevésbé voltak ugyan megelégedve, de kilátásaikat némileg kedvezőbben ítélték meg, mégpedig 2018 szeptembere óta első alkalommal.
Nagyot romlott a szolgáltatóiparban az üzleti hangulat. A mutató legutóbb 2013 áprilisában zuhant akkorát, mint most májusban. Az ágazatban emellett még a kilátásaikat is kedvezőtlenebbül ítélték meg a gazdasági szereplők, mint áprilisban.
Szintén romlott a hangulat a kereskedelemben, bár szinte kizárólag a nagykereskedelmi cégek körében. A kiskereskedelmi vállalatok helyzetértékelése viszont valamelyest javult és még kilátásaikat is kissé derűsebben ítélték meg.
Az építőipari hangulatindex sorban a harmadik hónapban javult májusban. A már egyébként is jónak ítélt aktuális helyzetet még kedvezőbben ítélték meg a vállalatok és várakozásaikon is javítottak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >