Romlott a német üzleti hangulat
A vártnál nagyobb mértékben romlott májusban a Müncheni Egyetem ifo gazdaságkutató intézetének német üzleti hangulatindexe.
Az ifo gazdaságkutató intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) mintegy kilencezer német vállalat körében végzett felmérése alapján a német gazdaság összesített üzleti hangulatindexe májusban 97,9 pontra csökkent az áprilisi 99,2 pontról.
A gazdasági szereplők aktuális üzleti kondíciókról alkotott megítélését számszerűsítő mutató 100,6 pontra csökkent az előző havi 103,4 pontról. Nem változott viszont, 95,3 ponton maradt a gazdasági szereplők hat hónapra előretekintő várakozásait tükröző mutató.
A hangulatindex az évet 99,6 ponton, az aktuális kondíciók mutatója 104,6 ponton, a kilátások megítélésének a mutatója pedig 94,8 ponton kezdte. A hangulatindex most májusban elért szintje 2014 vége óta a legalacsonyabb.
Az intézet felmérése szerint a német feldolgozóiparban ismét romlott a hangulat. A vállalatok aktuális helyzetükkel a korábbinál kevésbé voltak ugyan megelégedve, de kilátásaikat némileg kedvezőbben ítélték meg, mégpedig 2018 szeptembere óta első alkalommal.
Nagyot romlott a szolgáltatóiparban az üzleti hangulat. A mutató legutóbb 2013 áprilisában zuhant akkorát, mint most májusban. Az ágazatban emellett még a kilátásaikat is kedvezőtlenebbül ítélték meg a gazdasági szereplők, mint áprilisban.
Szintén romlott a hangulat a kereskedelemben, bár szinte kizárólag a nagykereskedelmi cégek körében. A kiskereskedelmi vállalatok helyzetértékelése viszont valamelyest javult és még kilátásaikat is kissé derűsebben ítélték meg.
Az építőipari hangulatindex sorban a harmadik hónapban javult májusban. A már egyébként is jónak ítélt aktuális helyzetet még kedvezőbben ítélték meg a vállalatok és várakozásaikon is javítottak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nő a kártyás fizetések aránya Németországban
Az EHI Retail Institute adatai szerint a német kiskereskedelmi szektorban…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Újfent csökkent a tejfogyasztás Németországban
Az adatok szerint a németek tejtermék-fogyasztása 2023-ban újabb rekordmélységbe szállt.…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >