Romlott a GfK áprilisi német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe áprilisra, elsősorban az infláció alakulása és az Ukrajna elleni orosz invázió miatt.
Az áprilisra vonatkozó fogyasztói hangulatindex 14 havi mélypontra, mínusz 15,5 pontra romlott a márciusi mínusz 8,5 pontról. A szakértői várakozások átlagában kevésbé romló mutató, mínusz 14 pont szerepelt.
Az átfogó hangulatindexen belül mindhárom almutató gyengült. A lakossági költekezési hajlandóság alindexe 1,4 pontról mínusz 2,1 pontra csökkent, a személyi jövedelmek alakulásával kapcsolatos várakozás 3,9 pontról mínusz 22,1 pontra esett, a konjunkturális várakozással kapcsolatos mutató pedig 24,1 pontról mínusz 8,9 pontra zuhant. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >