Romlott a GfK áprilisi német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe áprilisra, elsősorban az infláció alakulása és az Ukrajna elleni orosz invázió miatt.

Nagyot romlott a német fogyasztók hangulata
Az áprilisra vonatkozó fogyasztói hangulatindex 14 havi mélypontra, mínusz 15,5 pontra romlott a márciusi mínusz 8,5 pontról. A szakértői várakozások átlagában kevésbé romló mutató, mínusz 14 pont szerepelt.
Az átfogó hangulatindexen belül mindhárom almutató gyengült. A lakossági költekezési hajlandóság alindexe 1,4 pontról mínusz 2,1 pontra csökkent, a személyi jövedelmek alakulásával kapcsolatos várakozás 3,9 pontról mínusz 22,1 pontra esett, a konjunkturális várakozással kapcsolatos mutató pedig 24,1 pontról mínusz 8,9 pontra zuhant. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >