Romlott a GfK áprilisi német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe áprilisra, elsősorban az infláció alakulása és az Ukrajna elleni orosz invázió miatt.
Az áprilisra vonatkozó fogyasztói hangulatindex 14 havi mélypontra, mínusz 15,5 pontra romlott a márciusi mínusz 8,5 pontról. A szakértői várakozások átlagában kevésbé romló mutató, mínusz 14 pont szerepelt.
Az átfogó hangulatindexen belül mindhárom almutató gyengült. A lakossági költekezési hajlandóság alindexe 1,4 pontról mínusz 2,1 pontra csökkent, a személyi jövedelmek alakulásával kapcsolatos várakozás 3,9 pontról mínusz 22,1 pontra esett, a konjunkturális várakozással kapcsolatos mutató pedig 24,1 pontról mínusz 8,9 pontra zuhant. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >