Romlott a fogyasztói hangulat októberben az Egyesült Államokban
Némileg romlott a fogyasztói hangulat októberben az Egyesült Államokban a Michigan egyetem felmérése szerint, miközben a szakértők javulást vártak.
A Michigan egyetem havi rendszeres fogyasztói hangulati felmérésének előzetes értékelése alapján októberben a hangulatindex 71,4 pontra gyengült a szeptemberi 72,8 pontról.
Elemzők szerény javulást, 73,1 pontot vártak.
A megkérdezettek az aktuális helyzetet 77,9 pontra értékelték, ami romlás a szeptemberi 80,1 ponthoz képest. A fél évre előretekintő kilátások is romlottak, a mutatószám 68,1 pontról 67,2 pontra süllyedt.
A megkérdezettek egyéves inflációs várakozása 4,8 százalékra emelkedett a szeptemberi 4,6 százalékról, a hosszú távú (5 éves) viszont 3 százalékról 2,8 százalékra csökkent.
Az októberi végleges adatokat október 29-én ismertetik.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérésben legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjúval. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >