Romlott a fogyasztói hangulat júliusban a világ legnagyobb gazdaságában
Romlott a várt javulás helyett a Michigan Egyetem júliusra vonatkozó fogyasztói hangulatindexe az Egyesült Államokban.
A pénteken publikált előzetes adatok alapján júliusban 80,8 pontra esett a Michigan Egyetem fogyasztói hangulatindexe a júniusi 85,5 pontról. A szakértői várakozások átlagában javuló mutató, 86,5 pont szerepelt.
A fogyasztók körében romlott a kilátások és az aktuális kondíciók megítélése is. A kilátások megítélését számszerűsítő mutató 78,4 pontra süllyedt a júniusi 83,5 pontról, a várt 85 pont helyett. Az aktuális helyzetet jelző mutató pedig 88,6 pontról 84,5 pontra csökkent a várt 90,2 pont helyett.
A fogyasztók idei inflációs várakozása 4,8 százalékra ugrott 4,2 százalékról, az öt évre szóló inflációs várakozás pedig 2,9 százalékra 2,8 százalékról.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >