Romlott a fogyasztói hangulat az USA-ban
A pénteken megjelent adatok szerint az amerikaiakat aggasztja az élelmiszer és az üzemanyag drágulása, az infláció miatti aggodalomnál azonban erősebb a gazdaság fellendülésébe vetett bizalom, és javítják a hangulatot az adócsökkentések is – írta meg a Reuters alapján a profitline.hu.
A fogyasztói hangulatot kifejező mutató így január végére 74,2 pontra emelkedett a január közepén mért 72,7 pontról, és meghaladta az elemzői várakozások 73,2 pontos átlagát, de kissé elmaradt a decemberi, hónap végi 74,5 ponttól.
A Reuters/Michigan Egyetem közös felmérése alapján kalkulált fogyasztói hangulatindexet befektetők és gazdaságelemzők fontos mutatónak tartják, mert az amerikai gazdaság teljesítménye erősen függ a fogyasztói magatartástól, a hazai össztermék (GDP) nagyjából kétharmada a bő 300 milliós lakosság kiadásaiból áll össze.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >