Romlott a fogyasztói hangulat az USA-ban
A pénteken megjelent adatok szerint az amerikaiakat aggasztja az élelmiszer és az üzemanyag drágulása, az infláció miatti aggodalomnál azonban erősebb a gazdaság fellendülésébe vetett bizalom, és javítják a hangulatot az adócsökkentések is – írta meg a Reuters alapján a profitline.hu.
A fogyasztói hangulatot kifejező mutató így január végére 74,2 pontra emelkedett a január közepén mért 72,7 pontról, és meghaladta az elemzői várakozások 73,2 pontos átlagát, de kissé elmaradt a decemberi, hónap végi 74,5 ponttól.
A Reuters/Michigan Egyetem közös felmérése alapján kalkulált fogyasztói hangulatindexet befektetők és gazdaságelemzők fontos mutatónak tartják, mert az amerikai gazdaság teljesítménye erősen függ a fogyasztói magatartástól, a hazai össztermék (GDP) nagyjából kétharmada a bő 300 milliós lakosság kiadásaiból áll össze.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >