Romlott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban februárban
Mérsékelten romlott a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban februárban a Michigan egyetem szokásos havi felmérésének tanúsága szerint.
A pénteken közölt előzetes adatok szerint 76,2 pontra süllyedt a fogyasztói hangulatindex értéke a januári 79,0 pontról. Elemzők emelkedésre, 80,8 pontos értékre számítottak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 74,0 pontról 69,8 pontra, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke pedig 86,7 pontról 86,2 pontra csökkent.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 3,3 százalékra nőtt az előző havi 3,0 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 2,7 százalékon stagnált.
Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében kiemelte: a fogyasztók hangulata enyhén romlott februárban, a veszteség szinte teljes egészében a várakozásokra és az alacsony, évi 75 ezer dollár alatti jövedelemmel rendelkező háztartásokra korlátozódik. A legalsó jövedelmi harmadba tartozók pénzügyi helyzetük jelentős romlására panaszkodtak, és mindössze 23 százalékuk tudott jövedelememelkedésről beszámolni, ami 2014 óta a legkisebb arány.
A Joe Biden elnök nevével fémjelzett új gazdaságösztönző csomag feltehetően csökkenti majd a pénzügyi nehézségeket a legalacsonyabb jövedelmekkel rendelkezők körében. Dacára a masszív program várható elfogadásának, a fogyasztók meglepő módon kedvezőtlenebbül ítélték meg a gazdasági kilátásokat február elején, mint januárban – mutatott rá Curtin, hozzátéve, hogy a fogyasztói kiadások várható növekedése idén és jövőre is attól függ, milyen mértékben csökken az óvatosság, ami pedig a járványhelyzet, valamint az inflációs és a foglalkoztatottsági trend függvénye.
A Michigan Egyetem hangulatindexe a Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az ittas vezetés visszaszorítására indított kampányt a Diageo Amerikában
A Diageo North America, az NFL, az Anyák az Ittas…
Tovább olvasom >Javult a gazdasági hangulat az EU-ban és az euróövezetben augusztusban
Augusztusban javult a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai…
Tovább olvasom >Javult a gazdasági hangulat az EU-ban és az euróövezetben májusban
Javult a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >