Romlott a fogyasztói hangulat a világ legnagyobb gazdaságában
Romlott októberben a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből, amelynek eredményét pénteken tették közzé.
Októberben a fogyasztói hangulatindex végleges értéke 98,6 pontra süllyedt a szeptemberi 100,1 pontról. A tavaly októberi index magasabb, 100,7 pont volt.
Előzetesen kisebb romlásra, 99,0 pontra számítottak októberre az elemzők.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója a szeptemberi 90,5 pontról 89,3 pontra csökkent, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató pedig 113,1 pontra esett a szeptemberi 115,2 pontról.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás a szeptemberi 2,7 százalékról 2,9 százalékra változott októberben, az 5 éves inflációs várakozás pedig a szeptemberi 2,5 százalékos szint után októberben 2,4 százalékra csökkent.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felméréskor legalább ötszáz személyt kérdeznek meg.
A fogyasztói hangulatindex végleges értéke 2000 januárjában érte el eddigi legmagasabb szintjét, akkor 111,4 ponton állt a mutató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >Az élelmiszer- és energiaárak nélkül kalkulált maginflációs ráta havi bázison nem változott az USA-ban
A várakozások alatt alakult júliusban a termelőiárak emelkedése mind havi,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >