Romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban októberben
Elemzők által várt javulás helyett romlott a fogyasztók gazdaságba vetett bizalma az Egyesült Államokban októberben elsősorban a koronavírus-járvány újabb hulláma miatt, aminek a következtében nőtt azoknak a száma, akik szerint a jövőben kedvezőtlenebbül alakulhat a munkaerőpiaci helyzet.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden azt közölte, hogy a szeptemberi 101,3 pontról októberben 100,9 pontra gyengült a fogyasztói bizalmi index. Elemzők javuló mutatóra, 102 pontra számítottak októberre.
A felmérés szerint az amerikai fogyasztók a jelenlegi helyzet kapcsán derűlátóbbak, mint egy hónappal korábban, a kilátások kapcsán viszont borúlátóbbak.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a szeptemberi 98,9 pontról 104,6 pontra javult, a következő fél évre vonatkozó várakozásokat tükröző alindex ugyanakkor 102,9 pontról 98,4 pontra esett októberre.
A Conference Board fogyasztói bizalmi index áprilisban 85,7 ponton érte el idei mélypontját, de ez az érték így is jócskán meghaladta a minden idők mélypontját jelentő, 2009 elején mért 25,3 pontot. A járvány kirobbanása előtt, februárban 132,6 ponton állt a mutató.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >