Romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban októberben
Elemzők által várt javulás helyett romlott a fogyasztók gazdaságba vetett bizalma az Egyesült Államokban októberben elsősorban a koronavírus-járvány újabb hulláma miatt, aminek a következtében nőtt azoknak a száma, akik szerint a jövőben kedvezőtlenebbül alakulhat a munkaerőpiaci helyzet.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden azt közölte, hogy a szeptemberi 101,3 pontról októberben 100,9 pontra gyengült a fogyasztói bizalmi index. Elemzők javuló mutatóra, 102 pontra számítottak októberre.
A felmérés szerint az amerikai fogyasztók a jelenlegi helyzet kapcsán derűlátóbbak, mint egy hónappal korábban, a kilátások kapcsán viszont borúlátóbbak.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a szeptemberi 98,9 pontról 104,6 pontra javult, a következő fél évre vonatkozó várakozásokat tükröző alindex ugyanakkor 102,9 pontról 98,4 pontra esett októberre.
A Conference Board fogyasztói bizalmi index áprilisban 85,7 ponton érte el idei mélypontját, de ez az érték így is jócskán meghaladta a minden idők mélypontját jelentő, 2009 elején mért 25,3 pontot. A járvány kirobbanása előtt, februárban 132,6 ponton állt a mutató.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >Az élelmiszer- és energiaárak nélkül kalkulált maginflációs ráta havi bázison nem változott az USA-ban
A várakozások alatt alakult júliusban a termelőiárak emelkedése mind havi,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >