Romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban októberben
Elemzők által várt javulás helyett romlott a fogyasztók gazdaságba vetett bizalma az Egyesült Államokban októberben elsősorban a koronavírus-járvány újabb hulláma miatt, aminek a következtében nőtt azoknak a száma, akik szerint a jövőben kedvezőtlenebbül alakulhat a munkaerőpiaci helyzet.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden azt közölte, hogy a szeptemberi 101,3 pontról októberben 100,9 pontra gyengült a fogyasztói bizalmi index. Elemzők javuló mutatóra, 102 pontra számítottak októberre.
A felmérés szerint az amerikai fogyasztók a jelenlegi helyzet kapcsán derűlátóbbak, mint egy hónappal korábban, a kilátások kapcsán viszont borúlátóbbak.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a szeptemberi 98,9 pontról 104,6 pontra javult, a következő fél évre vonatkozó várakozásokat tükröző alindex ugyanakkor 102,9 pontról 98,4 pontra esett októberre.
A Conference Board fogyasztói bizalmi index áprilisban 85,7 ponton érte el idei mélypontját, de ez az érték így is jócskán meghaladta a minden idők mélypontját jelentő, 2009 elején mért 25,3 pontot. A járvány kirobbanása előtt, februárban 132,6 ponton állt a mutató.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak…
Tovább olvasom >A nyerstej termelői átlagára 20 százalékkal csökkent egy év alatt
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2023 augusztusában az…
Tovább olvasom >Az energiaital is szabályozott termék lehet, mint a cigaretta és az alkohol
Az Amerikai Egyesült Államokban egyre több szülő és gyermekorvos hívja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >