Romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban
Az előző havi csekély növekedés után októberben jelentősen visszaesett a fogyasztói bizalmi index az Egyesült Államokban – közölte kedden a Conference Board gazdasági kutató intézet.
Októberben 97,6 pontra csökkent a CCI (Consumer Confidence Index) fogyasztói bizalmi index az előző havi 102,6 pontról. Elemzők csekély javulást, 103,0 pontot jeleztek előre októberre.
Az index aktuális helyzet megítélését számszerűsítő komponense 112,1 pontra csökkent 120,3 pontról, a várható kilátásokat számszerűsítő komponense pedig 88,0 pontra a szeptemberi 90,8 pontról.
A CCI mutatót a Conference Board megbízása alapján a Nielsen piackutató vállalat kalkulálja havi rendszerességgel közvélemény kutatás alapján.
„A szeptemberi csekély javulás után októberben visszaesett a fogyasztói bizalom” – kommentálta a felmérés eredményét Lynn Franco, a Conference Board makrogazdasági mutatókért felelős igazgatója. „A fogyasztók a korábbinál valamivel kevésbé bizakodóan ítélték meg aktuális, elsősorban a munkaerőpiaci lehetőségeiket és a jövőt illetően is visszafogottabb várakozásokkal éltek” – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >