Romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban
Az előző havi csekély növekedés után októberben jelentősen visszaesett a fogyasztói bizalmi index az Egyesült Államokban – közölte kedden a Conference Board gazdasági kutató intézet.
Októberben 97,6 pontra csökkent a CCI (Consumer Confidence Index) fogyasztói bizalmi index az előző havi 102,6 pontról. Elemzők csekély javulást, 103,0 pontot jeleztek előre októberre.
Az index aktuális helyzet megítélését számszerűsítő komponense 112,1 pontra csökkent 120,3 pontról, a várható kilátásokat számszerűsítő komponense pedig 88,0 pontra a szeptemberi 90,8 pontról.
A CCI mutatót a Conference Board megbízása alapján a Nielsen piackutató vállalat kalkulálja havi rendszerességgel közvélemény kutatás alapján.
„A szeptemberi csekély javulás után októberben visszaesett a fogyasztói bizalom” – kommentálta a felmérés eredményét Lynn Franco, a Conference Board makrogazdasági mutatókért felelős igazgatója. „A fogyasztók a korábbinál valamivel kevésbé bizakodóan ítélték meg aktuális, elsősorban a munkaerőpiaci lehetőségeiket és a jövőt illetően is visszafogottabb várakozásokkal éltek” – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Dr. Matura Tamás: Előfordulhat, hogy az USA ledolgozza magát Kína szintjére
Dr. Matura Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, Kínaszakértő volt…
Tovább olvasom >NGM: februárban több mint 3 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom – folyamatos a fogyasztói bizalom erősödése
Az év első két hónapjában a kiskereskedelmi forgalom volumene 4…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >