Romlik a német fogyasztók hangulata
A várt stagnálás helyett romlott a GfK szeptemberi németországi fogyasztói hangulatindexe – olvasható a Világgazdaság Online-on. A mutató ezzel már a második egymást követő hónapban gyengült.
A nürnbergi gazdaságkutató intézet németországi fogyasztói hangulatindexe 10,5 pont lett az augusztusi 10,6 pont után. Szakértők az augusztusival megegyező mutatóra számítottak.
Az idei évet 11 ponton kezdte a mutató, egy évvel ezelőtt a mutató 10,9 ponton állt. A januári 11 pont a 2002-es gazdasági válság óta a legmagasabb értéke volt az indexnek. Korábban, 2001-ben 16,8 pontra is volt példa.
Az index alkotóelemei közül a fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott véleményét számszerűsítő szeptemberi mutató 22,2 pontra javult az augusztusi 15,7 pontról.
A GfK felmérése szerint a fogyasztók jövedelmük csökkenésére számítanak. A jövedelmi várakozásokat tükröző mutató 52,6 pontra esett az előző havi 57,5 pontról.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságát számszerűsítő mutató 55,2 pont lett, alacsonyabb az augusztusi 56,2 pontnál.
Napokban közölt végleges adat szerint a második negyedévben szezonális és naptári kiigazítással 0,5 százalékkal nőtt a német GDP az előző negyedévihez képest, amikor 0,4 százalék volt a bővülés a tavalyi utolsó három hónappal összevetve.
Az előző negyedévhez mérve megszakítás nélkül tizenhatodszor nőtt a német GDP, ami 1991. óta a leghosszabb növekedési szakasz. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >