Romlik a német fogyasztók hangulata
A várt stagnálás helyett romlott a GfK szeptemberi németországi fogyasztói hangulatindexe – olvasható a Világgazdaság Online-on. A mutató ezzel már a második egymást követő hónapban gyengült.
A nürnbergi gazdaságkutató intézet németországi fogyasztói hangulatindexe 10,5 pont lett az augusztusi 10,6 pont után. Szakértők az augusztusival megegyező mutatóra számítottak.
Az idei évet 11 ponton kezdte a mutató, egy évvel ezelőtt a mutató 10,9 ponton állt. A januári 11 pont a 2002-es gazdasági válság óta a legmagasabb értéke volt az indexnek. Korábban, 2001-ben 16,8 pontra is volt példa.
Az index alkotóelemei közül a fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott véleményét számszerűsítő szeptemberi mutató 22,2 pontra javult az augusztusi 15,7 pontról.
A GfK felmérése szerint a fogyasztók jövedelmük csökkenésére számítanak. A jövedelmi várakozásokat tükröző mutató 52,6 pontra esett az előző havi 57,5 pontról.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságát számszerűsítő mutató 55,2 pont lett, alacsonyabb az augusztusi 56,2 pontnál.
Napokban közölt végleges adat szerint a második negyedévben szezonális és naptári kiigazítással 0,5 százalékkal nőtt a német GDP az előző negyedévihez képest, amikor 0,4 százalék volt a bővülés a tavalyi utolsó három hónappal összevetve.
Az előző negyedévhez mérve megszakítás nélkül tizenhatodszor nőtt a német GDP, ami 1991. óta a leghosszabb növekedési szakasz. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >