Romlik a német fogyasztók hangulata
A várt stagnálás helyett romlott a GfK szeptemberi németországi fogyasztói hangulatindexe – olvasható a Világgazdaság Online-on. A mutató ezzel már a második egymást követő hónapban gyengült.
A nürnbergi gazdaságkutató intézet németországi fogyasztói hangulatindexe 10,5 pont lett az augusztusi 10,6 pont után. Szakértők az augusztusival megegyező mutatóra számítottak.
Az idei évet 11 ponton kezdte a mutató, egy évvel ezelőtt a mutató 10,9 ponton állt. A januári 11 pont a 2002-es gazdasági válság óta a legmagasabb értéke volt az indexnek. Korábban, 2001-ben 16,8 pontra is volt példa.
Az index alkotóelemei közül a fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott véleményét számszerűsítő szeptemberi mutató 22,2 pontra javult az augusztusi 15,7 pontról.
A GfK felmérése szerint a fogyasztók jövedelmük csökkenésére számítanak. A jövedelmi várakozásokat tükröző mutató 52,6 pontra esett az előző havi 57,5 pontról.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságát számszerűsítő mutató 55,2 pont lett, alacsonyabb az augusztusi 56,2 pontnál.
Napokban közölt végleges adat szerint a második negyedévben szezonális és naptári kiigazítással 0,5 százalékkal nőtt a német GDP az előző negyedévihez képest, amikor 0,4 százalék volt a bővülés a tavalyi utolsó három hónappal összevetve.
Az előző negyedévhez mérve megszakítás nélkül tizenhatodszor nőtt a német GDP, ami 1991. óta a leghosszabb növekedési szakasz. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Közös tisztítószercsomagokat kínál a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban
Stratégiai együttműködésre lép a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban…
Tovább olvasom >Németországban havi szinten csökkentek, éves összevetésben nőttek a nagykereskedelmi árak májusban
Németországban májusban havi szinten gyorsult a nagykereskedelmi árak csökkenése, éves…
Tovább olvasom >Megnyitotta az első benzinkúti Rewe To Go üzletét a német Lekkerland
A kényelmi termékekre specializálódott Lekkerland a Tank & Rasttal együttműködve…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >Bemutatjuk a média és marketingkommunikációs szakmai AI Guide-ot
A legjelentősebb hazai kommunikációs szakmai szervezetek példaértékű együttműködésében készült el…
Tovább olvasom >Példaértékű klímabarát erdőgazdálkodási gyakorlatokat díjazott a WWF Magyarország
Három kategóriában összesen nyolc erdőgazdálkodó vehette át a Klímabarát Erdőgazdálkodó…
Tovább olvasom >