Romlik a német fogyasztók hangulata
A várt stagnálás helyett romlott a GfK szeptemberi németországi fogyasztói hangulatindexe – olvasható a Világgazdaság Online-on. A mutató ezzel már a második egymást követő hónapban gyengült.
A nürnbergi gazdaságkutató intézet németországi fogyasztói hangulatindexe 10,5 pont lett az augusztusi 10,6 pont után. Szakértők az augusztusival megegyező mutatóra számítottak.
Az idei évet 11 ponton kezdte a mutató, egy évvel ezelőtt a mutató 10,9 ponton állt. A januári 11 pont a 2002-es gazdasági válság óta a legmagasabb értéke volt az indexnek. Korábban, 2001-ben 16,8 pontra is volt példa.
Az index alkotóelemei közül a fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott véleményét számszerűsítő szeptemberi mutató 22,2 pontra javult az augusztusi 15,7 pontról.
A GfK felmérése szerint a fogyasztók jövedelmük csökkenésére számítanak. A jövedelmi várakozásokat tükröző mutató 52,6 pontra esett az előző havi 57,5 pontról.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságát számszerűsítő mutató 55,2 pont lett, alacsonyabb az augusztusi 56,2 pontnál.
Napokban közölt végleges adat szerint a második negyedévben szezonális és naptári kiigazítással 0,5 százalékkal nőtt a német GDP az előző negyedévihez képest, amikor 0,4 százalék volt a bővülés a tavalyi utolsó három hónappal összevetve.
Az előző negyedévhez mérve megszakítás nélkül tizenhatodszor nőtt a német GDP, ami 1991. óta a leghosszabb növekedési szakasz. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >