Romlik a német fogyasztók hangulata
A várt stagnálás helyett romlott a GfK szeptemberi németországi fogyasztói hangulatindexe – olvasható a Világgazdaság Online-on. A mutató ezzel már a második egymást követő hónapban gyengült.
A nürnbergi gazdaságkutató intézet németországi fogyasztói hangulatindexe 10,5 pont lett az augusztusi 10,6 pont után. Szakértők az augusztusival megegyező mutatóra számítottak.
Az idei évet 11 ponton kezdte a mutató, egy évvel ezelőtt a mutató 10,9 ponton állt. A januári 11 pont a 2002-es gazdasági válság óta a legmagasabb értéke volt az indexnek. Korábban, 2001-ben 16,8 pontra is volt példa.
Az index alkotóelemei közül a fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott véleményét számszerűsítő szeptemberi mutató 22,2 pontra javult az augusztusi 15,7 pontról.
A GfK felmérése szerint a fogyasztók jövedelmük csökkenésére számítanak. A jövedelmi várakozásokat tükröző mutató 52,6 pontra esett az előző havi 57,5 pontról.
A fogyasztók vásárlási hajlandóságát számszerűsítő mutató 55,2 pont lett, alacsonyabb az augusztusi 56,2 pontnál.
Napokban közölt végleges adat szerint a második negyedévben szezonális és naptári kiigazítással 0,5 százalékkal nőtt a német GDP az előző negyedévihez képest, amikor 0,4 százalék volt a bővülés a tavalyi utolsó három hónappal összevetve.
Az előző negyedévhez mérve megszakítás nélkül tizenhatodszor nőtt a német GDP, ami 1991. óta a leghosszabb növekedési szakasz. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Árcsökkentéssel könnyíti a háztartások életét a Lidl és az Eroski
Jelentősen csökkentette árait a Lidl és az Eroski annak érdekében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >