Romániában több mint 13 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az első fél évben
Romániában 13,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az idei év első hat hónapjában a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva – közölte szerdán az országos statisztikai intézet.
A nyers adatokból kiszámított növekedés az autók és motorkerékpárok értékesítését nem tartalmazza.
A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a bővülés 11,6 százalékos volt.
A növekedés főleg a nem élelmiszereknek tulajdonítható: ezekből (a nyers adatok szerint) 21,4 százalékkal többet adtak el. Az üzemanyagok értékesítése 14,7 százalékkal, az élelmiszereké pedig 4,9 százalékkal nőtt a tavalyi év első feléhez képest.
A viszonyítási időszak magába foglalja azt a (2020 március közepétől május közepéig tartó) kéthónapos időszakot is, amikor a koronavírus-járvány miatt elrendelt rendkívüli állapot miatt a kiskereskedelmi forgalom volumene (elsősorban az üzemanyag-értékesítés megtorpanása miatt) mintegy 20 százalékkal, az öt évvel korábbi szintre esett vissza.
Idén júniusban a román kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adatok szerint (az autó- és motorkerékpár-értékesítés nélkül) 12,1 százalékkal bővült 2020 júniusához viszonyítva. A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a bővülés 13,6 százalékos volt. Az előző hónaphoz, májushoz képest a nyers adatok szerint 3,2 százalékkal nőtt, a kiigazított érték szerint viszont 0,1 százalékkal csökkent a forgalom.
Romániában tavaly éves szinten 2,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző évhez mérten. (Baranyi László, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >Márciusban 6,6 százalékra lassult az éves infláció Romániában
Márciusban 6,6 százalékra lassult az éves infláció Romániában a februári…
Tovább olvasom >Személyzettel működő frissáru-pultok segítik a helyi szupermarketek növekedését Közép- és Délkelet-Európában
Az erős nemzetközi verseny ellenére növelik piaci részesedésüket a helyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >