Romániában több mint 13 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az első fél évben
Romániában 13,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az idei év első hat hónapjában a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva – közölte szerdán az országos statisztikai intézet.
A nyers adatokból kiszámított növekedés az autók és motorkerékpárok értékesítését nem tartalmazza.
A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a bővülés 11,6 százalékos volt.
A növekedés főleg a nem élelmiszereknek tulajdonítható: ezekből (a nyers adatok szerint) 21,4 százalékkal többet adtak el. Az üzemanyagok értékesítése 14,7 százalékkal, az élelmiszereké pedig 4,9 százalékkal nőtt a tavalyi év első feléhez képest.
A viszonyítási időszak magába foglalja azt a (2020 március közepétől május közepéig tartó) kéthónapos időszakot is, amikor a koronavírus-járvány miatt elrendelt rendkívüli állapot miatt a kiskereskedelmi forgalom volumene (elsősorban az üzemanyag-értékesítés megtorpanása miatt) mintegy 20 százalékkal, az öt évvel korábbi szintre esett vissza.
Idén júniusban a román kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adatok szerint (az autó- és motorkerékpár-értékesítés nélkül) 12,1 százalékkal bővült 2020 júniusához viszonyítva. A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a bővülés 13,6 százalékos volt. Az előző hónaphoz, májushoz képest a nyers adatok szerint 3,2 százalékkal nőtt, a kiigazított érték szerint viszont 0,1 százalékkal csökkent a forgalom.
Romániában tavaly éves szinten 2,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző évhez mérten. (Baranyi László, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a Żabka 100 Froo üzlete
A lengyel Żabka csoport megnyitotta 100. Froo márkájú kényelmi boltját…
Tovább olvasom >OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!
Áprilishoz képest májusban az árrésstop ellenére 0,6 százalékkal emelkedtek az…
Tovább olvasom >Áprilisban 0,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi árbevétel Romániában éves összevetésben
A nyers adatok szerint áprilisban 0,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >