Romániában több mint 13 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az első fél évben
Romániában 13,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az idei év első hat hónapjában a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva – közölte szerdán az országos statisztikai intézet.
A nyers adatokból kiszámított növekedés az autók és motorkerékpárok értékesítését nem tartalmazza.
A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a bővülés 11,6 százalékos volt.
A növekedés főleg a nem élelmiszereknek tulajdonítható: ezekből (a nyers adatok szerint) 21,4 százalékkal többet adtak el. Az üzemanyagok értékesítése 14,7 százalékkal, az élelmiszereké pedig 4,9 százalékkal nőtt a tavalyi év első feléhez képest.
A viszonyítási időszak magába foglalja azt a (2020 március közepétől május közepéig tartó) kéthónapos időszakot is, amikor a koronavírus-járvány miatt elrendelt rendkívüli állapot miatt a kiskereskedelmi forgalom volumene (elsősorban az üzemanyag-értékesítés megtorpanása miatt) mintegy 20 százalékkal, az öt évvel korábbi szintre esett vissza.
Idén júniusban a román kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adatok szerint (az autó- és motorkerékpár-értékesítés nélkül) 12,1 százalékkal bővült 2020 júniusához viszonyítva. A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a bővülés 13,6 százalékos volt. Az előző hónaphoz, májushoz képest a nyers adatok szerint 3,2 százalékkal nőtt, a kiigazított érték szerint viszont 0,1 százalékkal csökkent a forgalom.
Romániában tavaly éves szinten 2,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző évhez mérten. (Baranyi László, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >