Romániában tavaly 2,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Romániában tavaly 2,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző évhez mérten – közölte csütörtökön a román országos statisztikai intézet.
A nyers adatok szerinti növekedés főleg a nem élelmiszereknek köszönhető, amelyek eladása 5,6 százalékkal bővült, de az élelmiszerekből is 5 százalékkal többet adtak el. Ugyanakkor az üzemanyagok értékesítése 8 százalékkal csökkent. A statisztikai hivatal nem közölte a szezonális és naptárhatással kiigazított, teljes évre vonatkozó értéket.
Decemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adatok szerint 3,4 százalékkal nőtt az előző év azonos hónapjához mérten, a szezonális és naptárhatással kiigazított növekedés 4,2 százalék volt. Az előző hónaphoz, novemberhez képest 5,8 százalékkal nőtt a nyers adatok szerint, a kiigazított érték szerint 0,2 százalékkal nőtt a forgalom.
2020-ban a román kiskereskedelmi forgalom növekedése kifulladt, miután az előző években jelentős növekedést jegyeztek a béremelések és adócsökkentések hatására, így a belföldi fogyasztás lett a román gazdasági növekedés fő hajtóereje. 2019-ben még 7,2 százalékkal nőtt a román kiskereskedelmi forgalom az előző évhez képest. 2016-ban és 2017-ben kétszámjegyű növekedést jegyeztek, de 2018-ban is még 5 százalék feletti volt az emelkedés. Tavaly az első negyedévben a román kiskereskedelmi forgalom 9,4 százalékkal bővült, de a koronavírus-járvány óvatosabbá tette a lakosságot és visszafogták a költekezést. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Februárban 7,2 százalék volt az éves infláció Romániában
Februárban 7,2 százalék volt az éves inflációs ráta Romániában –…
Tovább olvasom >Hogy alakult az évkezdés a kereskedelemben? – ágazati kitekintő
Januárban is fennmaradt az év végi ünnepi időszak alatt jellemző…
Tovább olvasom >Hat pékséget vásárol a Grupo Bimbo Romániában
A pékárugyártó tavaly januárban vásárolta fel a Vel Pitar helyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >