Romániában közel 4 százalékkal nőtt a sörpiac
Romániában 3,8 százalékkal nőtt a sörpiac az első fél évben a tavalyi hasonló időszakhoz képest – közölte kedden a romániai sörgyártók egyesülete.
A növekedés következtében az eladások elérték a 7,6 millió hektolitert. Az elmúlt két évben a román sörpiac zsugorodott, ennek ellenére a gyártók azt remélik, hogy az idei egész évben is növekedni fognak az eladások, és stabilizálódik a román piacon a fogyasztás.
Lucian Ghinea, az egyesület elnöke úgy véli, hogy az első fél évi növekedés elsősorban a román gazdaság kedvező mutatóinak köszönhető. Az első hat hónapban a román bruttó hazai termék 3,8 százalékkal nőtt a tavalyi év hasonló időszakához képest.
Tavaly a sörpiac 8,6 százalékkal csökkent, ami 14,9 millió hektoliter eladását jelentette. 2013-ban több mint tíz százalékos volt a visszaesés.
Az elmúlt években a gyártók arra panaszkodtak, hogy míg 2008-ban a romániai sörfogyasztás elérte a 20,2 millió hektolitert, a Romániát is keményen sújtó gazdasági válság miatt a fogyasztás egyre csökkent. A gyártók remélik, hogy az idei növekedéssel sikerül megállítani ezt a kedvezőtlen irányt.
A romániai sörgyártók egyesülete magában foglalja a Bergenbier, a Heineken, a United Romanian Breweries Bereprod, az Ursus és a Martens gyártókat, amelyek a Romániában fogyasztott sör 80 százalékát termelik meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre népszerűbb a sör alkoholmentes változata Németországban
Egészségügyi okokból, az íze miatt, vagy szimplán a választás szabadsága…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >Május 17. ünnep a magyar kisüzemi sörök kedvelői számára
Május 17-én, szombaton újra országos program keretében nyílnak meg az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >