Romániában 9,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Romániában 9,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az első nyolc hónapban a tavalyi azonos időszakhoz képest – közölte szerdán a román országos statisztikai intézet.
A szezonális és naptári hatással kiigazított érték szerint a bővülés 8,4 százalék volt.
A nem-élelmiszerek eladása 12 százalékkal emelkedett, az üzemanyag értékesítése 11,9 százalékkal nőtt, míg az élelmiszerekből, italokból és dohánytermékekből 4,8 százalékkal többet adtak el.
Augusztusban a kiskereskedelmi forgalom volumene éves összevetésben 15,9 százalékkal szárnyalta túl az egy évvel korábbit. A nem-élelmiszerek értékesítésének volumene 18,5 százalékkal nőtt, üzemanyagból 18,4 százalékkal többet adtak el, az élelmiszerek, italok és dohánytermékek eladása 10,9 százalékkal bővült.
Tavaly egész évben 13,5 százalékkal emelkedett a román kiskereskedelmi forgalom 2015-höz viszonyítva, miután a hatóságok több lépcsőben csökkentették az általános forgalmi adót.
A román kormány az idén 5,6 százalékos gazdasági növekedésre számít, aminek fő hajtóereje a belföldi fogyasztás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Lengyelországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és csökkent a munkanélküliség áprilisban
Lengyelországban a márciusi csökkenés után áprilisban erőteljesen, 2022 májusa óta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Továbbra is a határon: májusban is lassult a feldolgozóipari növekedés
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) 2025 májusában épphogy a bővülési…
Tovább olvasom >Tízmilliárdos kerettel indul újra a Magyar Falu Program – július 2-tól pályázhatnak az ötezer fő alatti települések
Tízmilliárd forintos keretösszeggel indul újra a Magyar Falu Program legújabb…
Tovább olvasom >Hatással leszel a világra – munkáltatói márkakampányt indított a CETIN Hungary
A kampány középpontjában álló rövid videó azt mutatja be, milyen…
Tovább olvasom >