Romániában 4,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az első tíz hónapban
Romániában a nyers adatok szerint 4,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az idei első tíz hónapban a tavalyi év azonos időszakához mérten – közölte kedden a román országos statisztikai intézet.

A növekedés 5,4 százalék volt
A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a növekedés 5,4 százalék volt. Októberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adatok szerint szintén 4,5 százalékkal nőtt a tavalyi év tizedik hónapjához mérten, a szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a bővülés 4,2 százalék volt a vizsgált időszakban. Ugyanakkor szeptemberhez képest a kiskereskedelmi forgalom 1,4 százalékkal csökkent, a szezonális és naptár hatás szerint viszont 0,5 százalékkal emelkedett.
Az idei első tíz hónapban jegyzett 4,5 százalékos nyers növekedés főként az üzemanyag értékesítésének köszönhető, amely 9,9 százalékkal bővült. A nem élelmiszerekből 4,2 százalékkal többet adtak el, míg az élelmiszerek, italok és dohánytermékek értékesítése 1,8 százalékkal növekedett.
Tavaly egész évben 10,1 százalékkal gyorsult Romániában a kiskereskedelmi forgalom az előző évivel összevetve, miután 2020-ban 2,2 százalékkal emelkedett 2019-hez képest.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a Żabka 100 Froo üzlete
A lengyel Żabka csoport megnyitotta 100. Froo márkájú kényelmi boltját…
Tovább olvasom >Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Erős számokat produkált áprilisban a kiskereskedelem
A kiskereskedelmi forgalom áprilisban 5,0%-kal bővült éves szinten, ami meghaladja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >