Romániában 4,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az első tíz hónapban
Romániában a nyers adatok szerint 4,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az idei első tíz hónapban a tavalyi év azonos időszakához mérten – közölte kedden a román országos statisztikai intézet.

A növekedés 5,4 százalék volt
A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a növekedés 5,4 százalék volt. Októberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adatok szerint szintén 4,5 százalékkal nőtt a tavalyi év tizedik hónapjához mérten, a szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a bővülés 4,2 százalék volt a vizsgált időszakban. Ugyanakkor szeptemberhez képest a kiskereskedelmi forgalom 1,4 százalékkal csökkent, a szezonális és naptár hatás szerint viszont 0,5 százalékkal emelkedett.
Az idei első tíz hónapban jegyzett 4,5 százalékos nyers növekedés főként az üzemanyag értékesítésének köszönhető, amely 9,9 százalékkal bővült. A nem élelmiszerekből 4,2 százalékkal többet adtak el, míg az élelmiszerek, italok és dohánytermékek értékesítése 1,8 százalékkal növekedett.
Tavaly egész évben 10,1 százalékkal gyorsult Romániában a kiskereskedelmi forgalom az előző évivel összevetve, miután 2020-ban 2,2 százalékkal emelkedett 2019-hez képest.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Lengyelországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és csökkent a munkanélküliség áprilisban
Lengyelországban a márciusi csökkenés után áprilisban erőteljesen, 2022 májusa óta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >