Romániában 4,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az első tíz hónapban
Romániában a nyers adatok szerint 4,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az idei első tíz hónapban a tavalyi év azonos időszakához mérten – közölte kedden a román országos statisztikai intézet.

A növekedés 5,4 százalék volt
A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a növekedés 5,4 százalék volt. Októberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adatok szerint szintén 4,5 százalékkal nőtt a tavalyi év tizedik hónapjához mérten, a szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a bővülés 4,2 százalék volt a vizsgált időszakban. Ugyanakkor szeptemberhez képest a kiskereskedelmi forgalom 1,4 százalékkal csökkent, a szezonális és naptár hatás szerint viszont 0,5 százalékkal emelkedett.
Az idei első tíz hónapban jegyzett 4,5 százalékos nyers növekedés főként az üzemanyag értékesítésének köszönhető, amely 9,9 százalékkal bővült. A nem élelmiszerekből 4,2 százalékkal többet adtak el, míg az élelmiszerek, italok és dohánytermékek értékesítése 1,8 százalékkal növekedett.
Tavaly egész évben 10,1 százalékkal gyorsult Romániában a kiskereskedelmi forgalom az előző évivel összevetve, miután 2020-ban 2,2 százalékkal emelkedett 2019-hez képest.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >NGM: bővülő pályán a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2025 júniusában a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Még mindig visszafogottabbak a magyar vásárlók
Júniusban a kiskereskedelmi forgalom volumene 3 százalékkal nőtt éves összevetésben.…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >