Romániában 3,3 százalékra lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése az első öt hónapban
Romániában a nyers adatok szerint 3,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az első öt hónapban a tavalyi év azonos időszakához képest – közölte csütörtökön az országos statisztikai intézet (INS).

Újabb lassulás
Az első negyedévi növekedés még 5,2 százalékos volt, ami április végéig 3,4 százalékra lassult. A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint idén az első öt hónapban 3,2 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom volumene éves összevetésben.
A nyers adatok szerint a növekedés főleg az élelmiszer-, ital- és dohánytermék-forgalmazás 5,1 százalékos emelkedésének köszönhető, a nem élelmiszerek értékesítési volumene 4,0 százalékkal nőtt, míg az üzemanyag-eladás mértéke 1 százalékkal csökkent az előző év első öt hónapjában regisztrált adathoz képest.
Májusban a román kiskereskedelmi forgalom a nyers adatok szerint 3,2, míg a naptárhatással kiigazított érték szerint 2,7 százalékkal emelkedett a tavaly májusi szinthez viszonyítva. Az idei év áprilisához képest a nyers adatok szerinti növekedés 7,2 százalékos, a szezonális és naptárhatás figyelembevételével pedig 3,2 százalékos volt májusban.
A belföldi fogyasztás alakulását jelző kiskereskedelmi forgalom tavaly 4,4 százalékkal nőtt Romániában éves összevetésben. 2021-ben a román kiskereskedelmi forgalom bővülésének üteme 10,1 százalékos volt az előző évihez képest, míg 2020-ban 2,2 százalékkal nőtt 2019-hez képest.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >NGM: bővülő pályán a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2025 júniusában a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Még mindig visszafogottabbak a magyar vásárlók
Júniusban a kiskereskedelmi forgalom volumene 3 százalékkal nőtt éves összevetésben.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >