Romániában 1,9 százalékkal nőtt tavaly a kiskereskedelmi árbevétel
Romániában 1,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi árbevétel 2023-ban az egy évvel korábbihoz viszonyítva – közölte kedden az Országos Statisztikai Intézet (INS).
Az élelmiszerek, italok és dohányáru forgalmazásából származó bevételek 3,6 százalékkal nőttek éves összevetésben, míg a nem élelmiszer jellegű termékek esetében 3,8 százalékos volt a növekedés. Az üzemanyagok forgalmazása terén 4,4 százalékos visszaesés következett be.
2023 decemberében a nyers adatok szerint 0,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom 2022 azonos időszakához képest. Az élelmiszerek, italok és dohányáru forgalmazásából származó árbevétel 4,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, míg a nem élelmiszer jellegű termékek terén a növekedés 1,6 százalék volt. Az üzemanyagok forgalmazásából származó árbevétel 11,3 százalékkal csökkent.
A naptárhatással kiigazított adatok éves összevetésben 1,5 százalékos növekedést mutatnak. Az élelmiszerek, italok és dohányáru esetében 5,1 százalékkal nőtt az árbevétel, a nem élelmiszer jellegű termékek terén pedig 3,9 százalékkal. Az üzemanyagok kiskereskedelmi forgalma 10,6 százalékkal csökkent decemberben.
A romániai kiskereskedelmi forgalom 2023-as árbevételének növekedése elmaradt a 10,4 százalékos átlagos éves inflációs ráta mögött.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a Żabka 100 Froo üzlete
A lengyel Żabka csoport megnyitotta 100. Froo márkájú kényelmi boltját…
Tovább olvasom >Áprilisban 0,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi árbevétel Romániában éves összevetésben
A nyers adatok szerint áprilisban 0,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >