Romániában 1,9 százalékkal nőtt tavaly a kiskereskedelmi árbevétel
Romániában 1,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi árbevétel 2023-ban az egy évvel korábbihoz viszonyítva – közölte kedden az Országos Statisztikai Intézet (INS).
Az élelmiszerek, italok és dohányáru forgalmazásából származó bevételek 3,6 százalékkal nőttek éves összevetésben, míg a nem élelmiszer jellegű termékek esetében 3,8 százalékos volt a növekedés. Az üzemanyagok forgalmazása terén 4,4 százalékos visszaesés következett be.
2023 decemberében a nyers adatok szerint 0,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom 2022 azonos időszakához képest. Az élelmiszerek, italok és dohányáru forgalmazásából származó árbevétel 4,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, míg a nem élelmiszer jellegű termékek terén a növekedés 1,6 százalék volt. Az üzemanyagok forgalmazásából származó árbevétel 11,3 százalékkal csökkent.
A naptárhatással kiigazított adatok éves összevetésben 1,5 százalékos növekedést mutatnak. Az élelmiszerek, italok és dohányáru esetében 5,1 százalékkal nőtt az árbevétel, a nem élelmiszer jellegű termékek terén pedig 3,9 százalékkal. Az üzemanyagok kiskereskedelmi forgalma 10,6 százalékkal csökkent decemberben.
A romániai kiskereskedelmi forgalom 2023-as árbevételének növekedése elmaradt a 10,4 százalékos átlagos éves inflációs ráta mögött.
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Belép a román piacra a REWE drogériahálózata, a BIPA
Belép a román piacra a REWE drogériahálózata, a BIPA –…
Tovább olvasom >Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >