Romániában 13,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Romániában a nyers adatok szerint 13,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az idei első öt hónapban a tavalyi év azonos időszakához mérten – közölte kedden a román országos statisztikai intézet.
A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a bővülés 11,5 százalékos volt a vizsgált időszakban.
A növekedés főleg a nem élelmiszereknek köszönhető, amelyeknek az eladási volumene 23,2 százalékkal nőtt, az üzemanyag-értékesítés 13,8 százalékkal emelkedett, míg élelmiszerekből, italokból és dohánytermékekből 4,6 százalékkal többet adtak el.
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adatok szerint 18,3 százalékkal nőtt a tavalyi év ötödik hónaphoz mérten, a szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a bővülés 22 százalékos volt.
Áprilishoz képest a nyers adatok szerint 2 százalékos csökkenést mértek, ugyanakkor a kiigazított érték szerint 2,4 százalékkal nőtt májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene havi összevetésben.
Romániában tavaly egész évben 2,2 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom volumene 2019-hez mérten. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Románia szigorította a száj- és körömfájás elleni óvintézkedéseket
A ragadós száj- és körömfájás vírusának európai terjedése miatt Románia…
Tovább olvasom >Éves szinten gyorsult, de februárhoz képest visszaesett a kiskereskedelmi forgalom – ágazati kitekintő
Várakozásunknak megfelelően gyengébb adatok érkeztek a boltokból: 0,6%-kal csökkent a…
Tovább olvasom >KSH: februárban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,3 százalékkal haladta meg, az előző hónaphoz képest 0,6 százalékkal mérséklődött
Februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 0,2…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >