Romániában 10,2 százalékra nőtt márciusban az éves infláció ráta
Romániában 10,2 százalékra nőtt márciusban az éves inflációs ráta, miután februárban 8,53 százalék volt – közölte kedden a román országos statisztikai intézet.
Az élelmiszerek 11,20 százalékkal drágultak márciusban a tavalyi harmadik hónaphoz mérten, a nem élelmiszerek 10,86 százalékkal kerültek többe, míg a szolgáltatások fogyasztói ára 6,53 százalékkal nőtt. Decemberhez képest 4 százalék volt a fogyasztói áremelkedés, februárhoz képest 1,9 százalék.
Az élelmiszerek közül a péktermékek 15 százalékkal, a kenyér 16 százalékkal, a búzaliszt 21 százalékkal, a kukoricaliszt 24 százalékkal, a zöldségek 19 százalékkal, a krumpli 36 százalékkal, az étolaj 32 százalékkal drágult.
Az üzemanyag 34 százalékkal, a gáz 46 százalékkal került többe márciusban a tavalyi harmadik hónaphoz mérten. A Román Nemzeti Bank február közepén jelentősen emelte az idei inflációs előrejelzését: az idei év végén 9,6 százalékos fogyasztói árindexre számítanak a korábban közölt 5,9 százalék helyett. Ez a prognózis azzal számolt, hogy az első negyedév végén 8 százalék lesz az infláció, és csak a második és harmadik negyedévre prognosztizáltak kétszámjegyű fogyasztói árindexet, ez viszont már az első negyedév végén bekövetkezett. A román központi bank április elején 50 bázisponttal, 3 százalékra emelte az alapkamatot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos…
Tovább olvasom >A nemzetközi pénzügyi intézmények szerint Magyarország visszatér a gazdasági növekedés pályájára
A nemzetközi pénzügyi intézmények előrejelzése szerint a magyar gazdaság idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >