Romániában 10,2 százalékra nőtt márciusban az éves infláció ráta
Romániában 10,2 százalékra nőtt márciusban az éves inflációs ráta, miután februárban 8,53 százalék volt – közölte kedden a román országos statisztikai intézet.
Az élelmiszerek 11,20 százalékkal drágultak márciusban a tavalyi harmadik hónaphoz mérten, a nem élelmiszerek 10,86 százalékkal kerültek többe, míg a szolgáltatások fogyasztói ára 6,53 százalékkal nőtt. Decemberhez képest 4 százalék volt a fogyasztói áremelkedés, februárhoz képest 1,9 százalék.
Az élelmiszerek közül a péktermékek 15 százalékkal, a kenyér 16 százalékkal, a búzaliszt 21 százalékkal, a kukoricaliszt 24 százalékkal, a zöldségek 19 százalékkal, a krumpli 36 százalékkal, az étolaj 32 százalékkal drágult.
Az üzemanyag 34 százalékkal, a gáz 46 százalékkal került többe márciusban a tavalyi harmadik hónaphoz mérten. A Román Nemzeti Bank február közepén jelentősen emelte az idei inflációs előrejelzését: az idei év végén 9,6 százalékos fogyasztói árindexre számítanak a korábban közölt 5,9 százalék helyett. Ez a prognózis azzal számolt, hogy az első negyedév végén 8 százalék lesz az infláció, és csak a második és harmadik negyedévre prognosztizáltak kétszámjegyű fogyasztói árindexet, ez viszont már az első negyedév végén bekövetkezett. A román központi bank április elején 50 bázisponttal, 3 százalékra emelte az alapkamatot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >