Romániában 10,2 százalékra nőtt márciusban az éves infláció ráta
Romániában 10,2 százalékra nőtt márciusban az éves inflációs ráta, miután februárban 8,53 százalék volt – közölte kedden a román országos statisztikai intézet.

Kétszámjegyű inflációt jelentettek márciusban Romániából
Az élelmiszerek 11,20 százalékkal drágultak márciusban a tavalyi harmadik hónaphoz mérten, a nem élelmiszerek 10,86 százalékkal kerültek többe, míg a szolgáltatások fogyasztói ára 6,53 százalékkal nőtt. Decemberhez képest 4 százalék volt a fogyasztói áremelkedés, februárhoz képest 1,9 százalék.
Az élelmiszerek közül a péktermékek 15 százalékkal, a kenyér 16 százalékkal, a búzaliszt 21 százalékkal, a kukoricaliszt 24 százalékkal, a zöldségek 19 százalékkal, a krumpli 36 százalékkal, az étolaj 32 százalékkal drágult.
Az üzemanyag 34 százalékkal, a gáz 46 százalékkal került többe márciusban a tavalyi harmadik hónaphoz mérten. A Román Nemzeti Bank február közepén jelentősen emelte az idei inflációs előrejelzését: az idei év végén 9,6 százalékos fogyasztói árindexre számítanak a korábban közölt 5,9 százalék helyett. Ez a prognózis azzal számolt, hogy az első negyedév végén 8 százalék lesz az infláció, és csak a második és harmadik negyedévre prognosztizáltak kétszámjegyű fogyasztói árindexet, ez viszont már az első negyedév végén bekövetkezett. A román központi bank április elején 50 bázisponttal, 3 százalékra emelte az alapkamatot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Belép a román piacra a REWE drogériahálózata, a BIPA
Belép a román piacra a REWE drogériahálózata, a BIPA –…
Tovább olvasom >Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >