Románia: a bevásárlóközpontok országa
Az elmúlt 3 évben Románia volt a régió legfontosabb célpontja az ingatlanfejlesztők számára. Ebben az időszakban 33 új bevásárlóközpont nyílt meg, és a beruházások értéke elérte a 2,5 milliárd eurót.
Más szóval, átlagosan minden 5. héten nyitott meg egy új üzletház Bukarestben vagy más nagyobb városban, mint Kolozsvár vagy Constanta, és kisebb városokban is, mint Piatra Neamt, Buzau or Alba Iulia. A 2007 és 2009 közötti bumm előtt Romániában összesen csak 10 bevásárlóközpont üzemelt.
Az üzletházak tulajdonosai most évente 200 millió euró bérleti bevételre tesznek szert, és a kereskedőkkel együtt harcolnak a vásárlókért, a több mint 20 milliárd eurós fogyasztási cikkek piacán. "Észre se vettem, hogy az elmúlt három évben mennyi új bevásárlóközpont épült. Annyit tudok mondani, hogy a meglévő 40 üzletház mellé, további 40 fog épülni a következő 5-7 évben. A következő másfél – két év nehéz lesz, de utána a cégek újra belefognak a fejlesztésekbe" – véli Reuven Havar, az AFI Europe igazgatója, mely az ország legnagyobb bevásárlóközpontjának, a Cotroceni Parknak a tulajdonosa –írja a Ziarul Financiar tudósítása alapján a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >