Románia: a bevásárlóközpontok országa
Az elmúlt 3 évben Románia volt a régió legfontosabb célpontja az ingatlanfejlesztők számára. Ebben az időszakban 33 új bevásárlóközpont nyílt meg, és a beruházások értéke elérte a 2,5 milliárd eurót.
Más szóval, átlagosan minden 5. héten nyitott meg egy új üzletház Bukarestben vagy más nagyobb városban, mint Kolozsvár vagy Constanta, és kisebb városokban is, mint Piatra Neamt, Buzau or Alba Iulia. A 2007 és 2009 közötti bumm előtt Romániában összesen csak 10 bevásárlóközpont üzemelt.
Az üzletházak tulajdonosai most évente 200 millió euró bérleti bevételre tesznek szert, és a kereskedőkkel együtt harcolnak a vásárlókért, a több mint 20 milliárd eurós fogyasztási cikkek piacán. "Észre se vettem, hogy az elmúlt három évben mennyi új bevásárlóközpont épült. Annyit tudok mondani, hogy a meglévő 40 üzletház mellé, további 40 fog épülni a következő 5-7 évben. A következő másfél – két év nehéz lesz, de utána a cégek újra belefognak a fejlesztésekbe" – véli Reuven Havar, az AFI Europe igazgatója, mely az ország legnagyobb bevásárlóközpontjának, a Cotroceni Parknak a tulajdonosa –írja a Ziarul Financiar tudósítása alapján a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >