Robbanás előtt a funkcionális étel és ital piac
Az Euromonitor adatai szerint a szegmens forgalma öt év alatt több mint 30%-al nő.
A funkcionális élelmiszerek
piaca két éve 97 milliárd dollár nagyságú
volt, de ahogyan idősödik az átlag népesség
úgy nő a kereslet a speciális ételek és
italok iránt. A növekvő igény a vállalatok
között is nagy versenyt gerjesztett, a cégek
folyamatos innovációval irányítják
a piacot. A szegmens a különböző speciális
igényekre kifejlesztett élelmiszerekkel bővül, az
idei év két sikerterméke az Omega 3 és a
glükozamin. A halolajjal dúsított élelmiszerek
értéke mára eléri a 2 milliárd
dollárt, tejitalok és müzlik is készülnek
ezzel az összetevővel. A glükozamint elsősorban
étrendkiegészítőként forgalmazták,
tavaly 1,8 milliárd dollár értékben,
élelmiszeripari felhasználása még nem
elterjedt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >