Riválisa akadt a piacnak: sokan itt vesznek zöldséget, gyümölcsöt!
Egyetértek, hogy a kapzsiság kultúrája terjedt el itthon, ugyanakkor vannak bőven nagyon pozitív tapasztalataink – árulta el a Portfolio-nak adott interjújában Kövesdi Gábor. A nemrég indult magyar Kickstarter, azaz a Brancs alapítójával a platform debütálásáról, az első sikeres projektekről, a jelenlegi gazdasági helyzet, különösen az infláció crowdfundingra ható tényezőiről, és az esetleges nemzetközi terjeszkedésről beszélgettünk.
Május közepén indult el a Brancs. Az első negyedév tapasztalatai igazolják az előzetes, meglehetősen pozitív várakozásaitokat?
Voltak nagyon pozitív tapasztalatok, és természetesen nagyon negatívak is, pofára esés, ha úgy tetszik. 3-4 hónappal ezelőtt az volt a hipotézisünk, hogy minél több projekt lesz, minél több embernek tudjuk felkelteni az érdeklődését, akkor a nagy számok törvénye alapján annál több ötlet tud megvalósulni közösségi finanszírozásból Magyarországon. De az már az első hetekben látszódott, hogy ettől nagyon messze van még a magyar piac és főként a magyar társadalom. Itthon mindössze a társadalom 10-15 százaléka ismeri a közösségi finanszírozást, és ez nagyon kevés. A másik negatív tapasztalatunk az volt, hogy sok olyan projektgazdával találkoztunk, akik azt gondolták, nekik nincs több feladatuk a kampánnyal, csak hátradőlnek, és majd özönlenek a vevők meg a milliók. A projektgazdáknak fontos hangsúlyt helyezniük például a közösségi médiára, kapcsolatot tartani a sajtóval, és természetesen a potenciális vásárlókkal is kommunikálniuk kell. Így a Brancsnál az eddigieknél is sokkal inkább figyelünk már arra, hogy olyan projektgazdákat találjunk, akik már a kampány alatt is vállalják, hogy együttműködnek.
A teljes cikk a Portfolio oldalán olvasható, itt…
Kapcsolódó cikkeink
Várkonyi Balázs a hazai e-kereskedelem kihívásairól és jövőjéről beszélt
Az e-kereskedelem rohamos fejlődésével és a covid-járvány visszaszorulásával párhuzamosan a…
Tovább olvasom >Heiszler Gabriella : Az online vásárlás növekedése potenciált rejt, de a friss áru házhozszállítása még kihívásokkal teli
Eseménydús éveken van túl a magyar kiskereskedelmi ágazat, s a…
Tovább olvasom >A legnagyobb kihívás megtalálni a megfelelő munkatársakat! – Interjú Darren Darwinnal, a Hard Rock Hotel Budapest igazgatójával (X)
A budapesti Broadway szívében, a Nagymező utcában alig egy évvel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >