Riválisa akadt a piacnak: sokan itt vesznek zöldséget, gyümölcsöt!
Egyetértek, hogy a kapzsiság kultúrája terjedt el itthon, ugyanakkor vannak bőven nagyon pozitív tapasztalataink – árulta el a Portfolio-nak adott interjújában Kövesdi Gábor. A nemrég indult magyar Kickstarter, azaz a Brancs alapítójával a platform debütálásáról, az első sikeres projektekről, a jelenlegi gazdasági helyzet, különösen az infláció crowdfundingra ható tényezőiről, és az esetleges nemzetközi terjeszkedésről beszélgettünk.

A közösségi finanszírozás volt az alap
Május közepén indult el a Brancs. Az első negyedév tapasztalatai igazolják az előzetes, meglehetősen pozitív várakozásaitokat?
Voltak nagyon pozitív tapasztalatok, és természetesen nagyon negatívak is, pofára esés, ha úgy tetszik. 3-4 hónappal ezelőtt az volt a hipotézisünk, hogy minél több projekt lesz, minél több embernek tudjuk felkelteni az érdeklődését, akkor a nagy számok törvénye alapján annál több ötlet tud megvalósulni közösségi finanszírozásból Magyarországon. De az már az első hetekben látszódott, hogy ettől nagyon messze van még a magyar piac és főként a magyar társadalom. Itthon mindössze a társadalom 10-15 százaléka ismeri a közösségi finanszírozást, és ez nagyon kevés. A másik negatív tapasztalatunk az volt, hogy sok olyan projektgazdával találkoztunk, akik azt gondolták, nekik nincs több feladatuk a kampánnyal, csak hátradőlnek, és majd özönlenek a vevők meg a milliók. A projektgazdáknak fontos hangsúlyt helyezniük például a közösségi médiára, kapcsolatot tartani a sajtóval, és természetesen a potenciális vásárlókkal is kommunikálniuk kell. Így a Brancsnál az eddigieknél is sokkal inkább figyelünk már arra, hogy olyan projektgazdákat találjunk, akik már a kampány alatt is vállalják, hogy együttműködnek.
A teljes cikk a Portfolio oldalán olvasható, itt…
Kapcsolódó cikkeink
A sajátmárkák világa újra Amszterdamba költözik – interjú Peggy Davies-zel, a PLMA elnökével
A PLMA 2025-ös World of Private Label szakkiállítása újra Amszterdamba…
Tovább olvasom >Miből mennyi az elég? – válaszol Kovács András Péter
„A humor annyira a jelen és a pillanatnyi műfaja, így…
Tovább olvasom >Teakert Budapest közelében? Igen! És most bárki részese lehet!
„A tea nemcsak Távol-Keleten vagy az angolszász kultúrában bír jelentőséggel.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Paradicsommal segít a brit Aldi a rákbeteg fiatalokon
Az Aldi jótékonysági kampányt indít a Teenage Cancer Trust szervezettel…
Tovább olvasom >Világszerte kapható lesz a Nestlé Sinergity csecsemőtápszere
A Nestlé bejelentette, hogy globálisan bevezeti Sinergity nevű, tudományos kutatásokra…
Tovább olvasom >