Ritkult a gyümölcslévásárlás
A 2007 óta folyamatosan csökkenő gyümölcslépiacon csupán a 100 százalékos gyümölcslevekből megvásárolt mennyiség maradt stabil. A háztartások által megvásárolt mennyiség jóformán nem változott, míg a szegmens piacrésze 2,5 százalékponttal nőtt 2009-ben – derül ki a GfK Hungária háztartások
privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan adatbázisból. A tavalyi évben átlagosan 10-ből 8 háztartás vásárolt gyümölcslevet. A gyümölcslevet vásárló háztartások száma közel 2 százalékkal csökkent 2009-ben, azonban a kategória csökkenésének oka nem a vásárló háztartások számának csökkenése, hanem az egy vásárló háztartásra jutó átlagos mennyiség csökkenése. Ennek a csökkenésnek a hátterében a ritkább vásárlások állnak. 2009-ben egy háztartás átlagosan közel 11 százalékkal ritkábban vásárolt a kategóriából. Egy vásárló háztartás a tavalyi évben átlagosan 48 liter gyümölcslevet vásárolt, amely 7 literrel kevesebb, mint egy évvel
korábban. A háztartások egy alkalommal átlagosan 2,9 liter gyümölcslevet vásároltak.
A háztartások közel fele vásárolt 100 százalékos gyümölcslevet a tavalyi évben. A szegmens viszonylagos sikere mögött a vásárlási gyakoriság kismértékű, 1 százalékos növekedése áll. Az átlagos gyümölcslévásárló háztartások között a napi fogyasztási cikkeket vásárló háztartásokhoz képest az átlagnál nagyobb arányban képviseltetik magukat a 3-4 fős, a gyermekes, illetve a közepes vagy annál magasabb jövedelemmel rendelkező háztartások.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >