Ritkult a gyümölcslévásárlás
A 2007 óta folyamatosan csökkenő gyümölcslépiacon csupán a 100 százalékos gyümölcslevekből megvásárolt mennyiség maradt stabil. A háztartások által megvásárolt mennyiség jóformán nem változott, míg a szegmens piacrésze 2,5 százalékponttal nőtt 2009-ben – derül ki a GfK Hungária háztartások
privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan adatbázisból. A tavalyi évben átlagosan 10-ből 8 háztartás vásárolt gyümölcslevet. A gyümölcslevet vásárló háztartások száma közel 2 százalékkal csökkent 2009-ben, azonban a kategória csökkenésének oka nem a vásárló háztartások számának csökkenése, hanem az egy vásárló háztartásra jutó átlagos mennyiség csökkenése. Ennek a csökkenésnek a hátterében a ritkább vásárlások állnak. 2009-ben egy háztartás átlagosan közel 11 százalékkal ritkábban vásárolt a kategóriából. Egy vásárló háztartás a tavalyi évben átlagosan 48 liter gyümölcslevet vásárolt, amely 7 literrel kevesebb, mint egy évvel
korábban. A háztartások egy alkalommal átlagosan 2,9 liter gyümölcslevet vásároltak.
A háztartások közel fele vásárolt 100 százalékos gyümölcslevet a tavalyi évben. A szegmens viszonylagos sikere mögött a vásárlási gyakoriság kismértékű, 1 százalékos növekedése áll. Az átlagos gyümölcslévásárló háztartások között a napi fogyasztási cikkeket vásárló háztartásokhoz képest az átlagnál nagyobb arányban képviseltetik magukat a 3-4 fős, a gyermekes, illetve a közepes vagy annál magasabb jövedelemmel rendelkező háztartások.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >